1) Jak obyklý je mezi zaměstnavateli podle Vás příspěvek na životní pojištění? 2) Domníváte se, že příspěvek na životní pojištění je atraktivní pro všechny zaměstnance?

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Praktická využitelnost výsledků B
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací C

Pokorný, David

Předložená bakalářská práce se zabývá nyní velmi aktuálním tématem investičního životního pojištění v kontextu jeho aplikace jako zaměstnaneckého benefitu. Jazykově je práce na vysoké úrovni, téměř bez gramatických chyb. Autorka v práci demonstruje využití produktu životního pojištění pro zaměstnance a dopad na typické životní situace (nemocenská, důchod, rodičovská dovolená, nezaměstnanost). Z práce je zřejmé, že autorka má v diskutované oblasti praktický přehled, takže místy automaticky předpokládá od čtenáře alespoň základní znalosti v dané oblasti. Tento přístup nesnižuje kvalitu práce, ale doporučil bych využít například poznámek pod čarou, které by čtenáři přinesly jak základní, tak i případně detailnější informace k dané problematice. Teoretická část práce se věnuje jednotlivým benefitům, odpovídajícím zákonům a porovnává stav před a po 1. 1. 2015. Jednotlivé zdroje jsou citovány, nicméně se často jedná o rozsáhlé publikace nebo sbírky zákonů a považoval bych proto za vhodné uvést i číslo strany nebo konkrétní paragraf. Dále postrádám seznam zkratek nebo jejich vysvětlení při prvním použití, což je vhodné pro méně orientované čtenáře (viz např. tabulka č. 21). Kladně hodnotím uvedení praktických příkladů, které teorii vhodně doplňují. Praktická část práce detailně rozebírá jednotlivé životní situace zaměstnance a srovnává je s kalkulací životního pojištění při použití třech různých výší příspěvku na životní pojištění. Celkový přínos práce spatřuji především v tom, že se na oblast zaměstnaneckých benefitů nedívá jen z manažerského motivačního hlediska, ale především z praktické – finanční stránky a to jak z pohledu zaměstnance, tak i zaměstnavatele. Tím se dotýká nejen i poměrně náročné problematiky mzdového účetnictví, ale zároveň poskytuje vrcholovému managementu společnosti konkrétní data, která jsou využitelná jako podklad pro rozhodování o případném zavedení příspěvku životního pojištění jako zaměstnaneckého benefitu.

Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji C