MATOUŠEK, P. Uplatnění programu SOLIDWORKS Flow Simulation pro chlazení výkonového měniče [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2015.

Dostál, Lukáš

Student ve své bakalářské práci, kterou zpracovával pro společnost ELCOM, řešil problematiku chlazení výkonového měniče s využitím moderního výpočetního programu SOLIDWORKS – Flow Simulation. Po nastudování základních informací o chlazení výkonových měničů bylo zapotřebí se seznámit s předloženým střídačem M50 a z důvodů absence 3D vizualizace, potřebné pro vlastní výpočet, ji vytvořil. Získání adekvátních výsledků ve výpočetních programech je odvozeno od nastudování vlastností použitých prvků v modelu, a proto bylo zapotřebí prostudovat nejen interní dokumentaci výrobce měniče, ale i další dokumentace výrobců, jejichž prvky byly v modulu použity (tepelné ztráty, charakteristiky použitých ventilátorů atd.) Veškeré tyto poznatky student převedl do výpočetního programu a spočítal různé provozní stavy včetně vlastních poruch ventilátorů doplněné o resumé. Získané poznatky následně využil pro návrhy optimalizace vlastního chlazení měniče. Výsledky student porovnal i s naměřenými hodnotami z oteplovací zkoušky. Celkově zvládl student problematiku teplotních výpočtů na měniči velmi dobře. Naučil se ovládat několik výpočetních programů a velmi dobře pracoval s literaturou. Na konzultace docházel pravidelně a práci splnil ve všech požadovaných bodech. Kvalitu práce hodnotím na vysoké úrovni jak po stránce formální tak i odborné a doporučuji ji k obhajobě.

98

Vetiška, Vojtěch

Předložená bakalářská práce se zabývá uplatněním programu Solidworks Flow pro chlazení výkonových měničů. Práce je členěna do sedmi na sebe logicky navazujících kapitol. V první kapitole je řešen teoretický úvod do problematiky chlazení výkonových měničů. V druhé kapitole je uveden základní popis modelovaného výkonového měniče a popis nejvýznamnějších ztrát, se kterými model počítá. Třetí kapitola se pak věnuje 3D modelu měniče. Čtverá a pátá kapitola se zabývá simulací v programu Solidworks Flow pro standardní provoz měniče i pro poruchové stavy měniče (selhání ventilátorů). V těchto kapitolách jsou rovněž nastíněny možnosti optimalizace měniče. Za velmi přínosnou považuji kapitolu šest, kde autor uvádí srovnání simulace s měřenými hodnotami. V kapitole sedm je pak provedeno shrnutí celé práce. Celá práce je po odborné, grafické i stylistické stránce na vysoké úrovni. Doporučuji práci k obhajobě.

96

eVSKP id 86952