KOŠŤÁL, O. Hodnocení technického stavu osobních vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2015.

Posudky

Posudek vedoucího

Panáček, Vladimír

Předložená diplomová práce splnila zadané cíle. Diplomant prokázal schopnost samostatně vyřešit zadaný inženýrský problém. Použité metody řešení nepřináší možnost hlubších analýz výsledků. Diplomová práce splňuje požadavky kladené na daný typ VŠKP, proto práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Odborná úroveň diplomové práce C V tab. 1 a 2 chybí u uváděných hodnot jednotky [roky]. Obr. 54 mohl být v textu lépe začleněn a doplněn počty vozidel v jednotlivých krajích (souvisí s návrhem opatření vzhledem k příp. diskutovanému snížení intervalu technických kontol). Na graf 1 chybí propojení v textu práce.
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň D U obr. 11 a 12 není uveden zdroj. Někde je graf označen jako obrázek (např. str. 54) jinde jako graf (str.78, graf 1) - není jednotné označení v práci. V práci se objevují překlepy.
Přínos pro praktické i teoretické využití C Přínosná a zároveň alarmující je kap. 7 a zejména zjištěný podíl závad na brzdové soustavě - problémy s účinkem brzd co do jeho výše a souměrnosti působení na kolech téže nápravy. Návrhy opatření by vyžadovaly zcela jistě hlubší rozbor - např. návrh na snížení dovolené procentuální hodnoty nesouměrnosti působení brzdného účinku na kolech téže nápravy není podložen žádnou analýzou.
Splnění cíle a rozsahu zadání B Práce splnila zadané cíle.
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem B Teoretickou částí byla vytvořena vcelku dobrá základna pro experimentální část práce.
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody C Kap. 8 mohla být doplněna experimentálním meřením, kterému se diplomant snažil poněkud spíše vyhnout. Následně mohly být totiž objektivně verifikovány experimenty se simulačním modelováním specifického pohybu vozidla se závadou.
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 B Literatura a citace jsou uváděny vcelku v souladu s příslušnou citační normou.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Tylšar, Vladimír

Úroveň zpracování tématu práce považuji za dobrou. Zde přihlížím i k tomu, že okruh problematiky ve vlastním zadání orientovaném spíše na oblast státního dozoru nad technickým stavem neumožňuje téma hodnocení technického stavu vozidel více rozvinout. Způsob, jakým jsou prováděny pravidelné technické prohlídky a postup jejich provádění je obecně znám. V části práce věnované okolním zemím bych očekával i informace o tom, jak probíhá kontrola technického stavu např. v příslušné technické zkušebně v zahraničí a jakým způsobem tam přistupují i k hodnocení a kategorizaci zjištěných závad. To v práci postrádám. Za zcela postačující bych považoval např. Rakousko či Německo. Očekával bych též, s ohledem na zadané téma, i praktické poznatky získané např. návštěvou některé STK. Za přínosné považuji zjištění, že více než polovina vozidel, která nevyhověla při pravidelné TK vykazovala závady v oblasti brzdové soustavy. Navržená dílčí opatření ke zvýšení bezpečnosti provozu vozidel na základě jak simulace pohybu vozidla s nesouměrným brzdným účinkem, tak vyhodnocení dřívějších experimentů s ověřením jízdních vlastností vozidel s vadnými tlumiči pérování lze akceptovat, snad jen s připomínkou toho, že podíl vozidel bez ABS a ESP v běžném provozu bude již jen klesat. Celá práce výrazněji nevybočuje ze zadaného tématu a jeho podokruhů a navrhuji hodnocení „C“ tj. „dobře“.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Úplnost vypracování C
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce C
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody C
Obtížnost a správnost řešení C
Přínos pro praktické i teoretické využití C
Odborná jazyková úroveň B
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky B
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 82408