POLIÁN, J. Blokující spínaný zdroj napájený ze sítě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2015.

Huták, Petr

Cílem bakalářské práce byl návrh a realizace blokujícího měniče nízkého výkonu využitím obvodu TOPSWITCH. Cílem návrhu bylo docílit velkého rozsahu výstupního napětí, což vedlo k nové koncepci zapojení napájení a regulace použitého integrovaného obvodu. Navržený zdroj byl úspěšně realizován. Vlastní práce je zpracována přehledně a srozumitelně

95

Kadlec, Josef

Bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací blokujícího spínaného zdroje o výkonu 100 W, jenž je řízen pomocí integrovaného obvodu TOPSwitch TOP246Y. Práce je logicky a přehledně rozdělená do šesti základních kapitol. První kapitola seznamuje čtenáře s druhy spínaných zdrojů. Druhá kapitola popisuje zmíněný řídicí obvod. Další dvě kapitoly se zabývají návrhem a realizací spínaného zdroje. Pátá kapitola prezentuje výsledky z měření a závěrem je celá práce zhodnocena. Rozsah samotné práce je 26 stran, ke kterým mám následující drobné připomínky: - Zdroje použité literatury nejsou v textu citovány postupně. - Několikrát bylo použito první osoby množného čísla (např. „… Rozebereme si a popíšeme …“). - Text obsahuje několik překlepů. - V kapitole 1.3.1 je uvedeno, že jednočinný propustný měnič je vhodný pouze pro zařízení o výkonu do 100 W. To ale není pravda – dokazuje to celá řada funkčních vzorků, se kterými jste se mohl setkat na půdě našeho ústavu. V závěru autor přiznal, že realizovaný měnič úplně nedosahuje požadovaných výstupních parametrů. Tento fakt bych však nepovažoval za chybu, nýbrž za mezistupeň vývoje. Práce se dá považovat za ucelený návod pro návrh podobných blokujících měničů. I přes drobné nedostatky práci jednoznačně doporučuji k obhajobě.

93

eVSKP id 82641