TURKOVIČ, M. Galvanické pokovení ocelových dílů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.

Zelený, Martin

Cílem zadané bakalářské práce bylo seznámit se teoreticky i prakticky se základními technologickými postupy pro galvanické niklování ocelových vzorků. V teoretické části student popsal fyzikální a chemické děje týkající se galvanického pokovování. Část práce mohla být ale také věnována průmyslovým postupům. Dále jsou v práci velmi podrobně popsány postupy použité v praktické části, která se zabývala studiem množství vyloučeného niklu v závislosti na použitém proudu, kvalitou a soudržností vzniklých vrstev a vlivu tvaru vzorku. Text bakalářské práce přehledně a srozumitelně popisuje uvedenou tématiku. Student pracoval v průběhu řešení zadaného úkolu samostatně a přistoupil velice aktivně jak k rešeršní, tak i k praktické části své práce. Závěrem konstatuji, že vypracovaná práce splňuje všechny požadavky jak z hlediska rozsahu a kvality dosažených výsledků, tak i z hlediska způsobu jejich zpracováni a prezentace. Ze těchto důvodů doporučuji práci přijmout k obhajobě a hodnotit ji známkou ,,B" (velmi dobře), která však může být dále upravena na základě obhajoby práce.

Hanusová, Petra

Bakalářská práce studenta Matúše Turkoviče se zabývá galvanickým pokovením ocelových dílů. Cílem práce je seznámení se se základními technologickými postupy pro galvanické pokovení kovových dílů, dále s elektrochemickými reakcemi a praktická zkouška poniklování dílů a jejich následná analýza. Práce je dělena na 6 kapitol. V úvodní kapitole student nastínil problematiku degradace materiálů a jejího řešení. Druhá kapitola je věnována elektrochemickému pokovování, Faradayovým zákonům, elektrolýze, galvanickým roztokům a samotnému procesu galvanického pokovení. Další kapitola se zabývá druhy a použitím galvanických povlaků. Je zde uvedeno 7 druhů galvanických povlaků, přičemž niklování je popsáno detailněji. Ve čtvrté kapitole je popsána experimentální část práce - metody, pracovní postupy a použitá zařízení.Předposlední kapitola je věnována výsledkům praktické části. Podkapitola 5.1 je nazvána stejně jako obr. 11 - závislost hmotnosti na proudu, není zde však uvedeno, o hmotnost čeho se jednalo. Dále byla vypočítána účinnost elektrody převyšující 100%, tento fakt byl vysvětlen. Následně jsou diskutovány výsledky závislosti tloušťky niklového povlaku na hustotě proudu, tvarová závislost tloušťky niklového povlaku a jeho soudržnost. V poslední kapitole student shrnul dosažené výsledky. Přestože byla práce napsána ve slovenském jazyce a nemohu ji tedy hodnotit z pravopisného a stylistického hlediska, obsahuje množství překlepů a chyb. Celkově práce splňuje požadavky a doporučuji ji k obhajobě s hodnocením za B.

eVSKP id 82930