KLAPAL, M. Detekce rasistických symbolů z obrazu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2015.

Povoda, Lukáš

Študent zadanie splnil, vo svojej práci vytvoril automatický detektor nevhodného obsahu so zameraním na 3 najčastejšie obrazové symboly rasistického charakteru. Študent vo svojej práci naštudoval problematiku detekcie objektov v obraze, vyskúšal si niektoré metódy a porovnal ich výsledky úspešností. Po dobu spracovania práce študent pracoval svedomite, aktívne a výsledky práce konzultoval pravidelne. Po obsahovej stránke je práca na veľmi dobrej úrovni, vytkol by som len niektoré zbytočne podrobné informácie v kapitole s počítačovým vnímaním obrazu.

95

Říha, Kamil

Předložená práce je vzhledem k bakalářským standardům po formální stránce poměrně kvalitní: ke členění, formě ani rozsahu nemám zásadní připomínky. Jako drobnější nedostatky je možné uvést neuvedení seznamu matematických symbolů (je uveden pouze soupis zkratek), nepříliš vhodné umístění relativně malých objektů do příloh a nejednotné či nevhodné formátování symbolů (např. vztahy 2.2 a 4.2). Po obsahové stránce je možné vytknout zejména nevyváženost jednotlivých kapitol, kde jsou v první kapitole o 5 stranách například popisovány při řešení nepoužité barevné modely a vektorová grafika, zatímco kapitola 3.3, která by měla obsahovat popis použitého klasifikátoru HOG, má pouze necelých 6 řádků. Závěrem je možné konstatovat, že si student v rámci plnění zadání osvojil základy návrhu aplikací s trénovatelnými klasifikátory, včetně základů testování vlastností použitých metod, což vyplývá z poměrně kvalitně zpracované kapitoly 4 a z přiložených zdrojových kódů. Vzhledem k výše uvedeným připomínkám doporučuji práci k obhajobě a hodnotit ji jako velmi dobrou 87 body.

87

eVSKP id 85241