VAŇHARA, V. Volba materiálu pro ráfky jízdních kol [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.

Němec, Karel

K zadanému tématu student přistoupil velmi iniciativně, se zájmem a zadané úkoly plnil svědomitě. Práce je sepsána přehledně a splnila v celém rozsahu nároky, které jsou na tento typ prací kladeny. Drobné chyby z mého pohledu nesnižují kvalitu předložené práce. Proto ji doporučuji k přijetí jako podklad ke státní záverečné zkoušce.

Kaštyl, Jaroslav

Bakalářská práce Vojtěcha Vaňhary se zabývá volbou materiálů pro ráfky jízdních kol na základě porovnání materiálových a funkčních vlastností a také dle ekonomického hlediska. Cílem práce bylo popsat jednotlivé materiály a jejich vlastnosti používané pro ráfky jízdních kol. Dále pak definovat jednotlivá hlediska pro volbu materiálu a formulovat závěry vyplývající z provedené rešerše. Práce má logické uspořádání a je vypracována v rozsahu 53 stran. Téma je rozděleno do 7 kapitol včetně závěru. Práce obsahuje 36 obrázků a 3 tabulky, které jsou umístěny v textu. Autor práce popsal jednotlivé typy ráfků a jejich výrobu, používané materiály a jejich vlastnosti a dokonce i výrobu těchto materiálů. V závěru práce student uvádí vhodnost použití jednotlivých materiálů a dále obecné závěry, z kterých vyplývá, že volba materiálu pro ráfky kol závisí na plánovaném využití. Také konstatuje, že ráfky kol z hliníkových slitin budou postupně nahrazeny ráfky z kompozitních materiálů. V kapitole 4 Zatížení a selhání ráfků postrádám konstatování o teplotním zatížení ráfků v případě prudkého nebo dlouhého brzdění. Po obsahové stránce tedy student splnil vytyčené cíle. V práci jsou na různých místech drobné chyby jako překlepy nebo nevhodné formulace, např. na str. 22: „Pro ilustraci je zde vložena analýza..“ nebo „Zatěžujeme silou 29 kN.“, či „Napěťová analýza … vytvořená v MKP programu.“ Jako zásadní nedostatek vnímám absenci odkazů na obrázky a tabulky v textu. Dále chybí v třetí kapitole obrázky 3.1 a 3.2 nebo došlo k chybě při číslování. Další nedostatky se vyskytly při práci s citacemi. V textu se autor odkazuje na jednotlivé zdroje, které nejsou řazeny postupně a také v celé práci chybí odkaz na pátý zdroj uvedený v seznamu použitých zdrojů. Dovolím si autora upozornit, že zkratka AZCU není zkratkou firmy, jedná se o skupinu pracovníků „ATeam“ (Oddělení Povrchového inženýrství - Katedra materiálu a strojírenské metalurgie při Fakultě strojní Západočeské univerzity v Plzni). Předloženou práci hodnotím celkovou známkou C – dobře.

Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Práce s literaturou včetně citací D

eVSKP id 85125