KREJZEK, J. Návrh a realizace softwarového modulu pro RFID docházkový systém [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.

Věchet, Stanislav

Hlavním cílem předložené práce byl je návrh a realizace desktopové aplikace pro docházkový systém založený na využití zpracování dat z RFID tagů. Navržená aplikace je určena pro PC s operačním systémem z rodiny MS Windows. Toto PC musí být připojeno k systému, který umožňuje detekovat přístupové karty využívající RFID technologii. Práce je věnována převážně rešerši podobných řešení a popisu mnoha různých technologií, bez kterých se sice dnes zcela jistě neobejdeme, ale k vlastní realizaci nejsou nezbytné, např. kapitola popisující AES šifrování. Zbytek práce je věnován pouze popisu záložek desktopové aplikace a na vlastní řešení tak nezůstalo mnoho prostoru. Ne všechny obrázky jsou vhodné k publikování např. obrázky 13, 14 či 17 obsahující velmi malé texty. Stejně tak použité „screenshoty“ odkazující na osobní informace (obr. 12). Celkově práce obsahuje mnoho neformálních slovních obratů a stejně tak zvolené řádkování textu (1.5) se do technické práce nehodí. I přes zmíněné formální nedostatky práce, bylo navržené řešení prakticky otestováno v modelových případech, takže praktické cíle práce lze považovat za splněné.

Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry E
Logické uspořádání práce a formální náležitosti D
Práce s literaturou včetně citací E

Mašek, Petr

Předložená bakalářská práce se zabývá návrhem desktopové aplikace pro docházkový systém založený na RFID technologii. První bod zadání, tzn. seznámení s aktuálně používanými docházkovými systémy využívající RFID, není příliš kvalitně zpracovaný. Chybí zde jakékoliv konkrétní příklady těchto systémů, které jsou dostupné na trhu, a zhodnocení jejich funkcí. U kapitoly jenž se zabývá samotnou RFID technologií, nejsou použity příliš aktuální údaje, například u pasivní RFID technologie uvádí autor dosah do osmi metrů. Již několik let však existují technologie, které umožňují pasivní RFID tag přečíst až na 15 metrů. Samotný popis praktického výstupu příliš nepopisuje, jak samotný vývoj probíhal, ale spíše nástroje které byly použity a posléze pouze funkci výsledné aplikace. V práci se vyskytuje poměrně velké množství pravopisných chyb. Po slohové stránce autor často používá nevhodné formulace a popis není příliš technický. Indexovaný obsah a jeho čísla stránek, neodpovídají skutečnosti, dokonce některé čísla kapitol chybí (např. kapitoly 2 a 4), nebo naopak přebývají (např. kapitoly 7 a 8). Autor také použil vyšší stupeň řádkování, než které je dle ÚAI povoleno. Celkově práce působí dojmem, že byla psána velmi narychlo. Hlavní cíle práce však byly splněny a proto práci doporučuji k obhajobě.

Splnění požadavků a cílů zadání E
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod E
Vlastní přínos a originalita D