SÝKORA, M. Implementace modulární aritmetiky do obvodů FPGA a ASIC [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2015.

Dvořák, Vojtěch

Student Michal Sýkora vypracoval bakalářskou práci na téma Implementace modulární aritmetiky do obvodů FPGA a ASIC. Cílem práce bylo navrhnout vhodný způsob implementace operací v modulární aritmetice a vytvořit knihovnu těchto funkcí pro SystemC. Zadání práce bylo splněno. Praktickým výstupem je nový datový typ, který usnadňuje vývoj algoritmů pracujících v modulární aritmetice a jejich následnou syntézu do obvodů FPGA a ASIC. Student efektivně využil dostupnou literaturu. V průběhu semestru pracoval samostatně, na konzultace docházel pravidelně a průběžně představoval dílčí pokroky při řešení práce. Po formální stránce je práce na velmi dobré úrovni, kapitoly na sebe logicky navazují a text je dobře čitelný. Na základě uvedených faktů navrhuji hodnocení A/98 bodů.

98

Bohrn, Marek

Předložená bakalářská práce se zabývá implementací operací modulární aritmetiky do obvodů FPGA a ASIC s využitím vysoko-úrovňového programování. Teoretická část práce obsahuje přehledně zpracovaný rozbor potřebných algoritmů. K této části práce mám jen jedinou výhradu, a to k popisu algoritmu č.3 - modulárního násobení na straně 6, kde ve srovnání s jeho slovním popisem na straně 5 chybí jeden krok s podmínkou. Praktická část práce se zabývá popisem potřebných datových typů a samotných algoritmů v knihovnách použitelných v jazyce System C. Praktická část práce je dobře popsána a obsahuje podrobné a přehledné shrnutí výsledků implementací navržených obvodů nejen pro FPGA, ale i pro ASIC. Výstupy práce jsou dle mého názoru kvalitní a jsou využitelné pro vývoj obvodů obsahujících modulární aritmetiku s použitím vysoko-úrovňového programování v jazyce System C. Po formální stránce lze práci vytknout pouze často se vyskytující špatné zalamování řádků. Celkově hodnotím práci jako velmi kvalitní a i přes menší nedostatky uděluji hodnocení stupněm A s počtem bodů 95 a doporučuji k obhajobě.

95

eVSKP id 85946