BOHUNĚK, D. Analýza rizikovosti cenných papírů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2015.

Popela, Pavel

Autor pracoval zcela samostatně a uplatnil své poměrně rozsáhlé zkušenosti z řešení reálných investičních problémů. Volnost ke zpřesnění tématu nabídnutou školitelem využil k položení důrazu na praktické přístupy, které upřednostnil před složitějšími teoretickými matematickými modely. Pomocí vhodného důrazu na historický kontext a vývoj situace v českých zemích se mu podařilo vytvořit zajímavý a čtivý text, ve kterém dokázal prezentovat svůj vhled do problematiky práce za využití přístupu k rozsáhlým zdrojům reálných dat.

Splnění cíle a rozsahu zadání B Autor splnil cíle práce, její rozsah odpovídá zadání tématu.
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem B Poznatky získané studiem autor zpracoval zejména v části 4.2, kde propojil osvojené poznatky z oblasti analýzy rizik se samostudiem získanými poznatky věnovanými rizikům v oblasti finančních trhů.
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody B Autor velmi dobře zpracoval vybrané podklady, které lze rozdělit do dvou oblastí. Jednak textové informace zabývající se historickým vývojem burzy cenných papírů v českých zemích a souvisejícími pravidly a poznatky, dále pak rozsáhlá reálná data o vývoji finančního trhu, ze kterých znale vybral jím dále studované údaje. Použité metody zaměřil na klasické přístupy, které z odborné literatury přešly během let do praktického využití.
Odborná úroveň diplomové práce B Odborná úroveň práce odpovídá zvolenému přístupu autora, který se opírá o reálná data a praktické přístupy. Jako školitel bych uvítal více prvků práce souvisejících s náročnými teoretickými přístupy k měření rizika, ale jsem si vědom, že by to narušilo homogenitu pojetí práce autorem. Respektuji proto jeho původní a samostatný přístup, který v práci působí uceleným a gradujícím dojmem.
Přínos pro praktické i teoretické využití B Práce svým pojetí neskýtá příliš možností pro další teoretické využití, může být doplňujícím konkrétním pohledem na vývoj analyzovaného finančního trhu v ČR. Její využití může být praktické, kdy znale upozorňuje v historickém kontextu a při zaměření na vybrané finanční instrumenty a hodnotící charakteristiky na specifika českého finančního trhu a stává se tak doplňující pomůckou analytika, kterého může inspirovat při jeho vlastních rozborech.
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 B Autor poměrně nezvykle, ale pro ekonomické publikace typicky, zvolil způsob uvádění odborné literatury pomocí poznámek pod čarou. Seznam požité literatury pak shrnul v závěrečném členěném přehledu použitých zdrojů.
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň B Formální uspořádání práce je přehledné, práce je vhodně doplněna názornými tabulkami a grafy, je napsána čtivě. Text je velmi dobře členěn do číslovaných částí. Méně časté překlepy působí bohužel rušivě (viz např. neshoda podmětu s přísudkem v závěru práce - řádek 3, strana 57).

Blažek, Petr

eVSKP id 70919