CHUTNÝ, P. Studium viability kardiomyocytů s využitím konfokální mikroskopie [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2015.

Čmiel, Vratislav

Student práci začíná obsáhlou rešerší, která v dostatečné míře vystihuje studovanou problematiku a je podložena vhodným množstvím literatury. V další části se student zaměřil na obsáhlejší část, praktické experimenty a jejich hodnocení. Student projevoval v laboratoři značnou aktivitu, za celé období byla pořádána skupina rozsáhlých experimentů s určitým časovým odstupem, kde došlo k pořízení dat určených pro další analýzy. Data sestávají z časových sekvencí fluorescenčních obrazů a obrazů ve světlém poli s velkou skupinou buněk, u kterých je cílem pomocí obrazové analýzy a vyvinutého algoritmu hodnotit jejich viabilitu. V práci bylo nejdříve použito neefektivní zpracování zahrnující množství manuálních kroků, které bylo následně doplněno o částečnou automatizaci výběru a analýzy jednotlivých buněk. Úroveň řešení je považováno za dostačující pro studenta bakalářského studia. Práce byla úspěšně doplněna o přehledná bloková schémata a podrobnější popis jednotlivých kroků v postupu analýzy dat. Studentovi se také úspěšně podařilo oproti původní verzi eliminovat řadu hlavních nedostatků a chyb v postupu analýzy a hodnocení buněk a také v psaném textu. Celkově vzato, zadání lze považovat obsahově za splněné.

75

Svoboda, Ondřej

Student Pavel Chutný se ve své práci zabývá studiem viability kardiomyocytů pomocí konfokálního mikroskopu. Literární rešerše je rozdělena do čtyř samostatných kapitol a pojednává o použitých buňkách a technikách. Pro lepší orientaci čtenáře, a vzhledem k zadání, by možná bylo vhodnější zaměnění kapitoly 2 a 3 mezi sebou. Sem tam se v rešerši vyskytnou ne zcela jasná tvrzení (vzniklá pravděpodobně překladem z cizojazyčné literatury) či nadbytečné informace. Seznam literatury zůstal i po přepracování neuspořádaný. Jinak literární rešerše vyhovuje rozsahu BP. Praktická část se věnuje návrhu, vytvoření a otestování software hodnocení viability kardiomyocytů. Program by mohl být z uživatelského hlediska lépe popsán. Nikde se student např. nezmiňuje, že nahrání již předzpracovaného obrazu obsahujícího vybrané buňky je pouze volitelný krok, sloužící ke zrychlení celého procesu. Jednou také student uvádí, že pro hodnocení viability slouží soubor s příponou fig, podruhé m. Poměrně dobře jsou popsány jednotlivé funkce a jejich význam v programu. Především kapitola 6 je zatížena velkým množstvím překlepů, snižujících čtivost textu. Rozsah výsledků a jejich diskuze je na BP rozsáhlá, včetně diskuze nesprávných výsledků. Ovšem chybí popis jednotek v některých tabulkách. Dále ne všechny obrázky jsou v textu popsány a čitateli tak uniká jejich smysl. Celkově lze zadání práce po doplnění považovat za splněné. Práci hodnotím stupněm C/70b.

70

eVSKP id 87339