STEIDL, A. Výpočet stejnosměrného elektromagnetu a jeho experimentální ověření [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2015.

Valenta, Jiří

Student pracoval na své diplomové práci samostatně za pomoci konzultací s vedoucím diplomové práce. Při vypracovávání práce projevil student aktivitu zejména v oblasti měření sil elektromagnetu vybavovače, kde sám navrhl potřebná měření různých stavů a měření následně realizoval a analyzoval. Souběžně s tím pracoval aktivně na tvorbě 3D modelu a jeho použití pro numerickou analýzu elektromagnetu. Provedl základní dynamickou simulaci elektromagnetu. Dále pomocí simulací vyhodnotil i vliv kapacity vybíjecího kondenzátoru a počátečního napětí na dynamické charakteristiky. Závěrem lze říci, že student všechny body zadání splnil, i když s místy s výhradami k formální a stylistické stránce. Proto práci doporučuji předložit k obhajobě.

70

Vetiška, Vojtěch

Předložená diplomová práce se zabývá analýzou, měřením a simulací polarizovaného elektromagnetu. První části práce je zpravována základní teorie elektromagnetů, kde je podrobněji popsána rozdělení, možnosti napájení, vznik tahové síly, určení statické tahové charakteristiky a určení dynamické charakteristiky. V kapitole 4. se autor věnuje analýze předloženého elektromagnetu. Kapitola 5. se věnuje měření předloženého elektromagnetu. Zde jsou zdokumentována silová měření elektromagnetu pro různé stavy (s permanentními magnety, bez permanentních magnetů, bez pomocné pružiny) atd. V kapitole 6. se autor věnuje simulaci elektromagnetu pomocí metody konečných prvků. Je zde vytvořen 3D model elektromagnetu v programu Ansys Maxwell. V kapitole 7 jsou uvedeny výsledky měření dynamických veličin analyzovaného elektromagnetu. V poslední kapitole 8 (Závěr) autor provedl zhodnocení získaných poznatků. Celá kapitola je obtížně čitelná z důvodu nevhodně zvolených slovních obratů. Rovněž některé autorovy závěry ve mě vzbuzují dojem odvážných tvrzení. Po formální stránce práce obsahuje mnoho překlepů a větné stavby zhoršují, pro čtenáře, pochopení autorových myšlenek. I přes výhrady student cíle zadání splnil. Práci doporučuji k obhajobě.

70

eVSKP id 87352