POLÁK, A. Možnosti použití motorů koncepce Propfan v letecké dopravě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.
Úkolem autora bylo popsat vývoj pohonných jednotek typu propfan, představit používaná technická řešení, nastínit jejich výhody a nedostatky. Dále pak měl autor zhodnotit možnost jejich nasazení v reálném provozu. Tyto stanovené cíle autor ve své práci splnil. Vlastní práce má rozsah 29 stran a řešená problematika je rozdělena do 8 kapitol. Logická stavba práce odpovídá požadavku zadání, avšak některé kapitoly mohli být zařazeny vhodněji. Autor rovněž využil množství odborné literatury, čímž vytvořil práci, kterou lze použít jako podklad pro výuku nebo k seznámení se s danou problematikou. Celkově dobrý dojem z práce však kazí místy nepříliš šťastně zvolené formulace vět, které neodpovídají odbornému zaměření práce. Jako příklad lze uvést podkapitolu 4.3. V práci se také vyskytují překlepy a gramatické chyby, které mohly být autorem práce odstraněny. Zejména je toto patrné v závěru práce, který měl být lépe zpracován tak, aby více prezentoval vlastní závěry autora práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Práce představuje stručný přehled vývoje a současného stavu motorů koncepce propfan. Je zpracována na základě dosažitelných literárních údajů a popisuje historii vzniku této koncepce, její výhody ve srovnání s klasickými dvouproudovými motory a její nedostatky, které do současné doby brání jejich širšímu uplatnění. Práce rovněž naznačuje možný scénář budoucího vývoje. . Práce obsahuje některé faktické i formální nedostatky: - Některé závěry pocházejí ze starší literatury a neodpovídají dnešní realitě, např. obtokový poměr dvouproudových motorů není limitován hodnotou 6 (s.11) - Chybná definice obtokového poměru s.14 - Vztah pro tah motoru (3.2) a propulzní účinnost (3.1) s. 15 Práce je využitelná jako doplňkový studijní materiál pro výuku předmětu Letecké motory.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 89360