BOBKOVÁ, L. Výkon realitní činnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2010.

Telec, Ivo

Jedná se o výbornou práci, v níž studentka projevila schopnost tvůrčí práce. Závěry práce jsou přezkoumatelné.

Splnění cíle a rozsahu zadání A Cíle práce a její zadání byly v plném rozsahu splněny. Nemám k tomu žádné připomínky.
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem A Teoretická část diplomové práce je zpracována na požadované úrovni. Student prokázal schopnost vlastní, původní, tvořivé práce odpovídající přílušné kvalifikaci.
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody A Metody zpracování byly správně použity. Úroveň analytické části je dostatečná. Míra popisnosti a analytičnosti je přiměřená. Podklady a vstupní data jsou přezkoumatelné.
Odborná úroveň diplomové práce A Po stránce odborné nutno říci, že práce patří vynikající práce podobného druhu. Studentka provedla původní průzkum, zpracování dat a projevila schopnost samostatné metodické práce. Diplomová práce je proto prospěšná. Doporučuji její další využití, popř. též vydání.
Přínos pro praktické i teoretické využití A Diplomová práce je plně přínosná, jak po stránce teoretické, tak i praktické. Zejména se to týká části obsahující dotazník a jeho zpracování.
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 69 A Práce s literaturou odpovídá požadavkům kladeným na diplomové práce tohoto druhu. Přehled literatury je přezkoumatelný a obsahuje reprezentativní vzorek.
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň A Diplomová práce má odpovídající formální úroveň. Práce je psána odborným jazykem a používá odborné pojmosloví.

Novotný, Marek

Viz hodnocení k jednotlivým bodům 1 - 7 výše. Předloženou práci považuji za vyrovnanou, věcnou, srozumitelnou. Výsledky jsou jasně formulované a čitelné. Dle mého názoru práce splňuje veškerá kritéria pro diplomové práce. Jednotlivé části doporučuji nabídnout k publikaci v odborných časopisech.

Úplnost vypracování A Vzhledem k zadání diplomové práce, považuji zpracování stanoveného tématu za úplné a dostačující. Autorka se dotýká všech složek formulovaných v zadání. Rozsah a úroveň zpracování jednotlivých kapitol práce je srozumitelný, věcný a dostatečný pro orientaci v dané tématice.
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce A V abstraktu i v úvodu práce jsou jasně formulovány motivy, které vedly autorku ke zpracování tohoto tématu. Autorka správně vymezuje pojmy, se kterými v práci nejčastěji pracuje, dotýká se stručně historie realitní činnosti na území ČR. Poukazuje na zákonnou normu z roku 1925 o koncesovaných živnostech, na kterou mohla česká legislativa po roce 1989 navázat. Porovnává trh v ČR vzhledem k realitnímu trhu v Evropě. Dotýká se stručně nejvýznamnějšího subjektu v ČR, který se zabývá realitním trhem - Asociací realitních kanceláří české republiky, přičemž neopomíjí komentovat aktivity i jiných subjektů. Invenčně autorka definuje a charakterizuje vzdělávací obory, které jsou pro výkon realitní činnosti vhodné. Významnější část věnuje analýze dostupných vzdělávacích systémů vhodných pro realitní činnost a systematicky je člení dle tří kritérií. Za významné a přínosné považuji zejména vymezení, charakteristiku, definování a odůvodnění - oborů vzdělávání (vzdělávacích sloupců) vhodných pro výkon pracovníků zabývajících se realitní činností. Autorka významnou část práce věnuje průzkumu úrovně dosaženého vzdělání u pracovníků vykonávajících realitní činnost a srozumitelně tento průzkum vyhodnocuje. V abstraktu i v úvodu práce jsou jasně formulovány motivy, které vedly autorku ke zpracování tohoto tématu. Autorka správně vymezuje pojmy, se kterými v práci nejčastěji pracuje, dotýká se stručně historie realitní činnosti na území ČR. Poukazuje na zákonnou normu z roku 1925 o koncesovaných živnostech, na kterou mohla česká legislativa po roce 1989 navázat. Porovnává trh v ČR vzhledem k realitnímu trhu v Evropě. Dotýká se stručně nejvýznamnějšího subjektu v ČR, který se zabývá realitním trhem - Asociací realitních kanceláří české republiky, přičemž neopomíjí komentovat aktivity i jiných subjektů. Invenčně autorka definuje a charakterizuje vzdělávací obory, které jsou pro výkon realitní činnosti vhodné. Významnější část věnuje analýze dostupných vzdělávacích systémů vhodných pro realitní činnost a systematicky je člení dle tří kritérií. Za významné a přínosné považuji zejména vymezení, charakteristiku, definování a odůvodnění - oborů vzdělávání (vzdělávacích sloupců) vhodných pro výkon pracovníků zabývajících se realitní činností. Autorka významnou část práce věnuje průzkumu úrovně dosaženého vzdělání u pracovníků vykonávajících realitní činnost a srozumitelně tento průzkum vyhodnocuje.
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody A Autorka danou problematiku řeší stručně, věcně, se správnou a srozumitelnou terminologií. Významná část práce je autorsky invenční. ( kap. 7. - 10. str. 35 - 92). Rozsah i úroveň práce jsou přiměřené. Navrhnutý dotazník, považuji za vhodně zvolenou metodu pro sběr dat. Splňuje většinu obecných kritérií pro průzkum. Jeho rozsah srozumitelnost i forma zpracování je dostatečná. Autorka upřednostňuje věcné, srozumitelné a jednoznačné formulace a charakteristiky. Při zpracování dat a jejich vyhodnocení, zvláště u kapitol kde je to vhodné, používá čitelné a transparentní grafy a tabulky, které stručně a jasně vyhodnocuje a komentuje.
Obtížnost a správnost řešení B Daná problematika je v práci řešena velmi dobře, Zkoumá především formálně dosaženou úroveň vzdělání, nikoli faktickou úroveň a znalost oboru u pracovníků zabývajících se realitní činností na území ČR. Dotazník a jeho formu, pro sběr dat, zpracování a vyhodnocení dat považuji za vhodnou a správně uchopenou metodu, která dostatečně odpovídá na otázky a stanovené cíle diplomové práce. Jak autorka uvádí z 263 oslovených realitních kanceláří získala vzorek 244 respondentů. Pro vyhodnocení dat a formulaci závěrů považuji tento vzorek za dostatečný pro získání statistických dat, kde nepředpokládám významnější statistickou odchylku od závěrů formulovaných v kapitole 9. a 10.
Přínos pro praktické i teoretické využití A Domnívám se, že výsledky práce mohou být prakticky použity subjekty, které se zabývají vzděláváním realitních poradců. Zvláště pak při formulování rozsahu úrovně jednotlivých oborů činností - (procesy, právo, ekonomika, IT, stavební minimum). Významné pro tyto subjekty mohou být výsledky průzkumu, zvláště pak určení a formulace potřeby priorit oborů vzdělávání. Doporučuji práci zaslat do archivu Asociace realitních kanceláří České republiky, která shromažďuje podpůrná data, pro realizaci jednoho z cílů ARKČR - prosazení, aby realitní činnost nebyla činností volnou. Úroveň práce považuji za takovou, že doporučuji jednotlivé části nabídnout k publikaci v odborných časopisech, případně k publikaci na zpravodajských serverech, které se zabývají informováním o současném realitním trhu.
Odborná jazyková úroveň A Rozsah, jazykovou úroveň, odbornou terminologii, srozumitelnost a věcnost práce považuji za výbornou.
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky A Práce splňuje dle mého názoru veškerá kritéria pro diplomové práce. Písemná i grafická úprava práce nemá zásadnější nedostatky. Všiml jsem si drobných, však ne četných překlepů, které nemění obsah nebo srozumitelnost sdělení a výroků. Chybí číslování sudých stran. Grafy i tabulky jsou zpracovány podle obvyklých norem. Jsou čitelné a srozumitelné. Komentáře a hodnocení jsou jednoznačné a věcné.

eVSKP id 24845