KONEČNÝ, M. Biomechanická studie profilu závitu zubních implantátů. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.

Florian, Zdeněk

Diplomant splnil požadavky zadání. Po rozvolnění studia vypracoval DP na dobré úrovni. K jejímu zvýšení by přispělo řešení a deformačně napěťová analýza na úrovni extrémně namáhaných závitů. Diplomant prokázal dobré znalosti aplikace systému Ansys a aplikačních softwarů.

Marcián, Petr

Předkládaná diplomová práce, v rozsahu 74 stran, se zabývá problematikou z oblasti dentální biomechaniky. Celá práce je vhodně strukturována a využívá principů systémového přístupu k řešení problémové situace. Na začátku je provedena rešeršní studie a obecné pojednání o dentálních implantátech a problémech, které obecně vznikají při jejich zavádění. Autor práce čerpal informace především ze zahraniční literatury a aktuálních článků. Výtku mám pouze k názvu kapitoly 8 pojmenované „Ke kapitole metoda řešení“. Spíše bych navrhl název „Analýza prvků řešené soustavy“. Diplomant prokázal, že umí pracovat s programovými systémy MKP a osvojil si schopnost modelovat. Při tvorbě výpočtových modelů autor postupuje systémově a vytváří dílčí modely: model materiálu, model geometrie, model vazeb a zatížení. Dohromady autor vytvořil výpočtové modely pěti základních typů dentálních implantátů, které jsou běžně používány v klinické praxi. Bohužel chybí základní rozměry jednotlivých implantátů (průměr a délka) a rozměry tvarů závitů. Implantáty jsou řešeny s okolní kostní tkání (spongiózní a kortikální kostní tkání). V úvodní části analýzy jsou ověřovány rozdíly v zatěžování implantátů, kdy autor pro další řešení zvolil jako dominantní sílu působící v axiálním směru. Autor se v analýze zaměřil na vliv hustoty spongiózní kostní tkáně, které přiřazoval různé zdánlivé moduly pružnosti. Analýzy deformací a napětí jsou provedeny detailně, přehledně a výsledky jsou vynášeny do grafů. Velice kladně hodnotím snahu autora o srovnání posuvů dentálních implantátů se skutečně zjištěnými hodnotami posuvů v klinické praxi. Pro posouzení stavu spongiózní kostní tkáně byla použita Frostova hypotéza. V závěru práce postrádám zhodnocení jednotlivých profilů závitů. Z formálního hlediska je práce srozumitelně a pečlivě napsaná. Diplomovou práci doporučuji k obhajobě.

eVSKP id 33580