RYDLO, T. Návrh deformačního členu pro simulaci pojišťovacího nárazu vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.

Posudky

Posudek vedoucího

Ramík, Pavel

Diplomant přistoupil k řešení diplomové práce zodpovědně, při jejím řešení využíval konzultací jak u vedoucího práce tak především u spolupracující firmy. Při řešení musel zvládnout jak příslušný software k simulaci nárazových zkoušek, tak řadu problémů, které vyvstaly při přípravě modelu, jakým bylo např. získání vhodného modelu přední části vozidla pro zamýšlené simulace. Osvědčil přitom vysokou míru schopnosti samostatné práce. Díky volnosti, která mu byla ve spolupracující firmě při řešení práce dána, pak navrhl vhodný výběr různých variant tvaru analyzovaných deformačních členů, různých materiálů, simulací s upraveným tvarem příčníku a podélníku a nakonec i celé přední části vozidla. Na přístupu diplomanta oceňuji také časové rozplánování poměrně obsáhlé práce a dodržování stanovených termínů, což umožnilo dovést práci do úspěšného konce a splnit stanovené cíle. Zadání diplomové práce bylo splněno nad rozsah původně daný zadáním, diplomovou práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Svída, David

Diplomová práce se zabývala návrhem deformačního členu osobního automobilu pro tzv. pojišťovací náraz. K řešení problematiky musel diplomant zvládnout jak simulační software PAM-CRASH pro simulaci rychlých dějů, tak vhodný preprocesor, kterým byl software ANSA. Úprava přední části vhodného modelu automobilu pak byla předpokladem pro analýzu chování deformačních členů. Při sestavování modelu pro výpočet student osvědčil schopnost zvládat jednotlivé kroky přípravy modelu a požadavky na něj kladené ve spojitosti s průběhem výpočtu a jeho přesností. Nejdříve byla provedena simulace s originálním deformačním členem. Na základě získaných výsledků student odůvodněně provedl vyztužení podélníků, které pro účel simulace nebyly původně navrhovány a při simulaci se deformovaly současně s deformačními členy. V dalším postupu pak diplomant navrhl řadu variant deformačních členů různého tvaru ale se stejným středním průřezem pro porovnatelnost výsledků. Jednotlivé varianty zároveň modifikoval opatřeními pro vyvolání počátku deformačního procesu, jako je použití děr nebo prolisů, včetně zohlednění jejich vyrobitelnosti.Výsledky jsou přehledně shrnuty v Tab.11 a na obr.93-97. Dále bylo provedeno srovnání výsledků pro tři různé materiály a tři nejvhodnější tvary členů, opět přehledně dokumentované v tabulce a grafech na str.106-108. Práce je pak završena simulacemi s upraveným příčníkem a celé přední části vozidla, opět pro vybrané varianty deformačního členu a s přehledným srovnáním výsledků. V práci student osvědčil jak schopnost práce v pokročilejších simulačních programech, tak schopnost hodnotit, třídit a prezentovat dosažené výsledky způsobem odpovídajícím úrovni inženýra. Dosažené výsledky jsou tak i přes značný rozsah práce přehledné. Po formální stránce je práce také na dobré úrovni pouze s drobnými výhradami (např. tabulka na str.106 není číslována). Celkově je možné práci hodnotit velice kladně a doporučit k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 38504