HORÁK, S. Palivové články a jejich použití [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.

Štětina, Josef

Obsahem práce jsou Palivové články a jejich použití. Text má 46 stran textu. Grafická úprava splňuje požadavky na technický text. Práce obsahuje všechny povinné části. Student pracoval samostatně a práci konzultoval. Student k práci využil větší množství zdrojů zejména internetových. Zdroje správně citoval. Téma práce bylo velmi široké. Student se seznámil s celou historií i současným stavem vývoje palivových článků. Správně byla zpracována tématika termodynamiky palivových článků a výroby vodíku. Student prokázal schopnost samostatné práce, splnil podmínky zadání, práce obsahuje všechny náležitosti, a proto ji doporučuji k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry C

Klimeš, Lubomír

Tématem předkládané bakalářské práce Stanislava Horáka jsou palivové články a jejich použití. Vlastní práce obsahuje 31 stran a je členěna do 9 kapitol. V prvních třech kapitolách se autor práce věnuje úvodu do problematiky palivových článků a rešerši základních principů, stavby a typů palivových článků. Kapitoly čtvrtá až šestá jsou věnovány základním termodynamickým výpočtům palivových článků, jejich účinnosti a výrobě vodíku. V závěrečných kapitolách sedm až devět autor práce popisuje výhody a nevýhody palivových článků a jejich použití v inženýrské praxi. Jednotlivé kapitoly na sebe logicky navazují, práce je čtivá. V práci se objevuje několik drobných překlepů a formulace některých vět jsou příliš těžkopádné. U některých obrázků je zbytečně použita citelná ztrátová komprese, která se pak projevuje v kvalitě obrázků v práci uvedených. Naopak ale oceňuji, že autor práce překreslil podle použitých literárních zdrojů uvedené obrázky, které tímto získaly jednotný vzhled. V kapitole věnované termodynamickému výpočtu palivových článků bych ocenil ukázku výpočtu pro konkrétní typ palivového článku, který byl umožnil čtenáři získat ucelenou představu o výpočtu. Autor práce správně pracuje s literaturou, ale většina odkazů je uvedena u obrázků a nikoliv v textu, kde citace na použité zdroje chybí. Počet zdrojů, ze kterých autor čerpal, je dostatečný. Líbí se mi kapitola věnovaná využití palivových článků v aplikacích, díky které dochází k propojení popisované teorie s praktickým použitím v inženýrských problémech. Grafická úprava práce je na dobré úrovni a splňuje formální požadavky. Práce obsahuje všechny předepsané náležitosti na ni kladené, cíle bakalářské práce byly v plném rozsahu splněny. Práci doporučuji k obhajobě.

eVSKP id 47284