FIŠER, P. Analytický řešič pro pevnostní výpočet náprav dvojkolí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.

Posudky

Posudek vedoucího

Vaverka, Michal

Diplomant vytvořil plně funkční aplikaci pro výpočet hnací nápravy s podporou Visual Basicu a prostřednictvím této aplikace vyřešil navržené dvojkolí a dosáhl věrohodných výsledků, které úspěšně ověřil. Z hlediska univerzálnosti může být v případě budoucí potřeby aplikace dále doplňována. Analýza a interpretace výsledků, a představení sw aplikace mohla být v práci přehlednější a v některých případech konkrétnější. Práci navrhuji k obhajobě a navržené hodnocení je B.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Splnění požadavků a cílů zadání B
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Náhlík, Luboš

Student se ve spolupráci s firmou Bonatrans Group, a.s. zabýval návrhem železniční nápravy a jejím kontrolním pevnostním výpočtem a tvorbou software, pracujícím v prostředí MS Excel, který celý pevnostní výpočet provedený dle Evropských norem automatizuje a generuje také výsledný protokol. Celá práce se dá rozdělit do následujících částí: 1) návrh vhodné nápravy dle požadavků tureckého zákazníka, 2) tvorba příslušné výkresové dokumentace, 3) kontrolní pevnostní výpočet nápravy dle příslušných Evropských norem a interních požadavků zadavatele práce, 4) tvorba vhodného univerzálního software pro automatický výpočet nápravy, běžící na některé z frekventovaných platforem, tak aby bylo nutno minimum dalších nákladů na provoz vytvořeného software (zvolen byl MS Excel, coby běžný kancelářský software spustitelný na nejrůznějších platformách), 5) ověření správné funkčností vytvořeného software porovnáním s vlastním výpočtem, 6) automatická tvorba příslušné výpočtové zprávy, která by byla akceptována jednak interně zadavatelem, tak i externími autoritami, schvalujícími způsobilost k provozu nových železničních vozidel a jejich částí po železnici. Všech výše popsaných úkolů se student zhostil způsobem, jež nevyžaduje významnější připomínky. Po jazykové a formální stránce je práce napsána dobře, s občasnými překlepy či chybějícím slovem, které ovšem nesnižují kvalitu práce, či její srozumitelnost. Vytvořený software funguje dobře a dává relevantní výsledky vzhledem k použitým Evropským normám. Software je dvoujazyčný, kromě češtiny je možné zobrazit a vytisknout výsledný protokol také v anglické verzi určené pro zahraniční zákazníky a drážní instituce. Anglická verze trpěla v době hodnocení ještě drobnými jazykovými nedodělky. V době hodnocení práce nebyla ještě ujasněna licenční politika pro vytvořený software, respektive nebyla uzavřena patřičná smlouva se zadavatelem, který požaduje, aby pro něj vytvořený software nebyl volně šiřitelný a veřejně dostupný např. z webových stránek. Tento nedostatek je formálního charakteru a přímo nesouvisí s prací studenta na diplomové práci. Vzhledem ke skutečnosti, že student správně splnil veškeré body zadání a drobné nedostatky jsou spíše formálního rázu, a nemají tak vliv na použitelnost výsledků diplomové práce, navrhuji hodnocení B a doporučuji práci k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 47261