NOVOTNÝ, T. Řízení údržby letadel a odstraňování závad při provozu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2009.

Zdich, Jiří

Diplomant zpracoval do prvních kapitol obecný popis prostředí, ve kterém řešil zadaný úkol. V dalších kapitolách popsal výchozí procesní stav a navrhl možná řešení zadání vedoucí k vyšší efektivnosti údržby. Při hledání řešení dilomant čerpal z obecných teoretických procesů získaných z odborné literatury vztahující se k tomuto problému a na základě poznatků z "terénu" je aplikoval na konkrétní praktické procesy.

Finda, Jindřich

Tématem diplomové práce je řízení údržby letadel společnosti CCA, která provozuje letouny typu SAAB SF 340 A a SAAB 340 B. V úvodní části diplomant uvádí základní pojmy z údržby letadel, dále se zabývá předpisy pro údržbu letadel a organizace provádějící údržbu. V další části navazuje na obecný úvod detailním popisem údržbářských činností společností CCA na letounech SAAB. Tato kapitola přináší velmi zajímavý pohled na systém údržby společnosti a její organizaci. Svědčí tak o nemalém úsilí diplomanta získat a dát do souvislostí podklady a data od provozovatele CCA, která dále slouží jako základ pro jeho samostatnou činnost v dané oblasti. Následující dvě kapitoly se zabývají získáváním a shromažďováním dat o poruchách a údržbě. Na základě ználosti této oblasti diplomant specifikuje zjištěné nedostatky. Závěrečná část diplomové práce je snahou o odstranění uvedených problémů z předcházející kapitoly. Týká se změn v technickém deníku letadla i změn v procesu sběru informací a jejich vyhodnocování na úrovni údržbářského centra. Doporučené změny jsou reálně aplikovatelné. Přestože práce je pečlivě zpracována, vyskytují se zde některé formální chyby, (chybějící dílky na osách, obr.16, v Příloze 1 by byl žádoucí vysvětlující popis zkratek a legenda k barevnému označení jednotlivých úkolů). Další nejasnosti jsou předmětem otázek. Diplomová práce je na výborné úrovni, doporučuji ji k obhajobě.

eVSKP id 19831