NESVEDA, M. Efektivní využití konvergované sítě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.

Škorpil, Vladislav

Bc. Marek Nesveda zpracoval diplomovou práci na téma „Efektivní využití konvergované sítě“. Jeho úkolem bylo vytvořit přehled protokolů používaných v konvergovaných sítích přehled a pomocí programu OPNET MODELER navrhnout provoz konvergované telematické sítě s důrazem na kvalitu služeb QoS. Práci měl upravit k použití ve výuce. Autor chodil na konzultace podle své potřeby, z mého pohledu měla být četnost větší. Odkazy na použitou literaturu nejsou sice příliš četné, ale jsou v pořádku. Přehled protokolů používaných v konvergovaných sítích je solidní, mohl být úplnější a přehlednější. Je chyba, že navržené a realizované scénáře používají velmi nízkou zátěž a že simulace postrádají Best Effort průběhy. Nejobtížnější část práce je navrhnout optimalizaci vzhledem k QoS. Zde nejsou výsledky nijak výrazné, přesto však diplomant prokázal výraznou snahu a jsem s výsledky, také při uvážení konzultací autora, v podstatě spokojen. Od ideálního stavu má však optimalizace daleko. Převedení práce pro potřeby výuky bylo odbyto. Práce splňuje zadání a doporučuji ji k obhajobě.

Splnění zadání B 40/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) D 13/20
Formální zpracování práce D 13/20
Využití literatury B 8/10
74

Vychodil, Petr

Student Bc. Marek Nesveda se ve své práci zabýval problematikou efektivního využití konvergovaných sítí. Autor se měl za úkol seznámit s protokoly používanými v konvergovaných sítích a vytvořit jejich přehled. Další částí zadání bylo vytvoření simulace telematické sítě pomocí programu OPNET MODELER a pro tuto síť optimalizovat provoz s důrazem na kvalitu služeb QoS. Vytvořené scénáře používají velice nízkou zátěž a publikované simulace postrádají BestEfort průběhy. To prakticky znemožňuje porovnání získaných hodnot a kontrolu nastavení scénáře. Vzhledem k tomu, že je DifServ překvapivě uváděn jako výrazně lepší, bylo by to zcela jistě vhodné podložit například právě průběhem BestEfort. Další část práce měla spočívat v upravení simulací pro použití ve výuce. Toto je v práci řešeno upraveno v minimálním rozsahu. Autor se měl dále zabývat optimalizací. V práci jí věnoval přiměřené množství prostoru - 1 stranu. Práce je na dobré odborné úrovni. Bylo by ale dobré podrobněji diskutovat dosažené výsledky. Stejně tak se zamyslet nad některými změřenými hodnotami. Práce je po formální stránce vypracována na dobré úrovni. Autor používá některé nestandardní termímy, jako je například "všeobecná IP adresa". Dále chybí některá interpunkční znaménka. Použitá literatura není publikována dle normy. Celkově práci navrhují hodnotit jako dobrou - 70 bodů.

Formální zpracování práce C 7/10
Interpretace výsledků a jejich diskuse D 13/20
Odborná úroveň práce C 35/50