VERTAĽ, P. Analýza vlivu aktivních bezpečnostních prvků vozidel na ochranu chodců při posuzování silničních nehod [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2016.
Disertační práce Ing. Petera Vertaľa podle názoru školitele splňuje požadavky na práci tohoto typu kladené, přináší nové vědecké poznatky v oboru Soudní inženýrství, a proto doporučuji její přijetí k obhajobě.
Předloženou práci považuji za dostatečnou z hlediska požadavků kladených na doktorské disetační práce, doporučuji ji tedy k obhajobě.
Disertační práci jako celek hodnotím jako nadprůměrnou, zejména ve vztahu k četnosti provedení experimentálních měření. Z hlediska formální úpravy, přehlednosti nemám k disertační práci zásadní připomínky. Při studiu disertační práce byla u mne určitá nespokojenost s tím, že jednotlivé obrázky, grafy, jejich případný popis není uveden ve slovenském jazyce. V disertační práci jsou drobné nepřesnosti a to například na str. 29 je zapsán obr. č. 14, přičemž se jedná zřejmě o obr. č. 27 a, b. Dále na str. 32 až 34 jsou zřejmě taktéž chybně uvedeny č. obr. a to 17, 18 a 19, kdy se jedná dle mého o obr. č. 32, 33 a 34. Na str. 55 jsou definovány zóny polohy chodce v číselném vymezení 1 až 5. Na str. 60 k případové studii č. 10 je označena zóna střetu 1, dle mého správně by měla být zóna č. 5. Na str. 63, případová studie č. 18 je označena zóna střetu č. 6, která však na str. 55 není uvedena. V kapitole 10 na str. 87 až 104 u jednotlivých případových studií by bylo vhodné doplnit s jakou střední hodnotou zpomalení vozidlo Volvo brzdilo. Disertační práci doporučuji k obhajobě.
eVSKP id 92060