OHLÍDAL, E. Online marketing firmy XYZ včetně využití sociálních sítí pro marketingovou komunikaci [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2016.

Posudky

Posudek vedoucího

Chlebovský, Vít

Pro dosažení lepšího hodnocení by bylo potřeba zpracovat systematičtěji provedené analýzy a především detailněji rozpracovat návrhovou část do alespoň stručné formy plánu realizace včetně návrhu časového harmonogramu a rozpočtu. Otázka k obhajobě: Dokážete odhadnout náklady na realizaci Vašich návrhů? Dokážete odhadnout, jaký ekonomický efekt by jejich realizace firmě přinesla?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů E Cíle lze celkově považovat za částečně splněné. Poměrně dobře jsou cíle naplněny v analytické části práce, připomínky mám ale k naplnění cílů v návrhové části.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod E V rámci analytické části jsou využity standardní analytické postupy. Jednotlivé dílčí analýzy ale mohly být uspořádány systematičtěji - především analýzy interních faktorů jsou nepřehledné a neuspořádané. Návrhová část je pouze jakýmsi brainstormingem ukazujícím, na co by se firma při propagaci značky měla zaměřit. Neřeší už ale, jak vše naplánovat a zrealizovat.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D SWOT analýza, která by měla shrnovat veškeré provedené analýzy a umožnit jejich dobrou interpretaci je zařazena před popis dotazníkového šetření, opomíjí tak některé důležité závěry zjištěné průzkumem.
Praktická využitelnost výsledků E Návrhy jsou pouze ve formě základních ideí a myšlenek ohledně propagace značky Messoa. Postrádají rozpracování do alespoň stručného realizačního projektového plánu. Praktická využitelnost výsledků je proto velmi omezená.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D
Práce s informačními zdroji, včetně citací D
Navrhovaná známka
E

Posudek oponenta

Urban, František

V předložené diplomové práci Bc. Evžena Ohlídala je řešena problematika online marketingu. Bakalář ve své práci zmiňuje okrajově historie marketingu pro lepší porozumění problematiky, a následně se zaměřuje ve své prací konkrétnějšími nástroji pro tvorbu online marketingu aplikovatelného u vybrané firmy XYZ. Před samotným vlastním návrhem online marketingu pro danou firmu, provedl bakalář ve své práci rozbor a analýzu dané firmy. Podrobně se zabýval stávajícím marketingem používajícího ve firmě XYZ využívaného jako podpora prodeje kamerových systémů značky Messoa. Pro selekci nejlepších prostředků pro svou praktickou část provedl bakalář analýzu SLEPTE a SWOT ze, kterých následně vycházel. Ve své praktické části navrhl nejvhodnější řešení pro konkretní problematiku za účelem nejefektivnějšího nárůstu propagace dané značky za použití zejména nového webu s využitím PPC kampaně. Do rozsahu teoretického rozboru v dané práci nemám žádné připomínky, avšak u praktické části mám pár výtek, týkající se nově vytvořených webových stránek cílící na prodej značky MESSOA, u kterých nebylo zmíňěno náklady na ralizaci a následné výnosy nárustu prodeje u této značky s využitím online marketingu. Dále pak práce by mohla být více detailnější a student by zde mohl více rozvynout vlastní návrhy na optimalizaci webových stránek. V práci mi také schází doporučení jaký onlie marketing by měla firma použít aby se odlišila od konkurence. Avšak přez všechny mé připomínky řešení práce odpovídá zadání, zadání bylo splněno a práce je v normě s „obecnými“ požadavky kladenými na diplomovou práci a obsahuje velice málo gramatických chyb.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Praktická využitelnost výsledků D
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji C
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 92017