RYTINA, D. Analýza spokojenosti zákazníků a návrhy na zvýšení její úrovně [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2012.

Posudky

Posudek vedoucího

Chalupský, Vladimír

Jedná se o solidně zpracovanou práci. Téma je vysoce aktuální, přitom zjišťování spokojenosti zákazníků patří k elementárním činnostem, které by měly být zajištěny ve všech obdobných provozovnách. Otázky pro obhajobu: Jaký má vliv demografické a věkové složení zákazníků na rozsah poskytovaných služeb? Je zde nějaká závislost mezi těmito dvěmi proměnnými? Která z Vámi navržených opatření budou znamenat podle Vašeho názoru největší přínos pro Vaši firmu?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Odborná úroveň navrhované části C Návrhová část obsahuje řadu doporučení o různé "důležitosti" a závažnosti pro firmu samotnou. Zde by bylo vhodné je utřídit, vymezit pořadí jejich realizace a zdůvodnit takto vymezené pořadí. Návrhy jsou poměrně málo propracované, jde spíše o oblasti, jimiž by se majitel servisu mohl inspirovat, než o komplexně pojaté návrhy.
Přínos a praktické využití návrhu C Výsledky analytické i návrhové části tvoří možný rámec doporučení pro realizaci. Obdobně jako v předchozím případě mám za to, že by bylo vhodné - právě pro zvýšení využitelnosti získaných poznatků v konkrétních podmínkách servisu - uvedené náměty podrobněji rozpracovat, všetně dotažených úvah o organizačních, časových či finančních aspektech, spojených s jejich realizací.
Iniciativa a samostatnost při zpracování A Äutor pracoval zcela samostatně, od samého počátku měl jasnou představu o tom, co bude chtít řešit a jaké postupy při tom použít.
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 A Bez připomínek.
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň A Bez připomínek.
Splnění cíle a rozsahu zadání B Cíle zadání jsou splněné, ale malá rozpracovanost návrhů je jistě rezervou a výzvou pro jejich další systematické rozpracování.
Úroveň zpracování teoretické části (poznatky získané studiem) B Solidně zpracovaná teoretická část - vyskytují se v ní ale oblasti/témata, která v samotné analytické ani návrhové části dále nejsou rozupracována. Poněkud nejasné je vymezení "služby" - autor se zde odvolává na definici "výrobku", přičemž předmětem jeho analýz a doporučení je typická "služba"... Prostor, věnovaný charakteristikám služeb je neúměrně malý.
Úroveň zpracování analytické části (zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody) B Analytická část je dobře zpracovaná, diskutabilní je zařazení SWOT analýzy na samotný začátek analytické části - až po ní následují další výsledky analýz. Považuji to za poněkud nelogické - SWOT analýza je typicky souhrnnou analýzou, která v sobě zahrnuje výsledky různých druhů analýz a jako taková by měla být "vyvrcholením" této části práce.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Buráňová, Alena

Navrhovaná známka
A

eVSKP id 48894