ZVOLÁNEK, J. Zhodnocení výroby ultralehkých letadel v České republice [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.

Šplíchal, Miroslav

Autor splnil všechny body zadání bakalářské práce. Ve své práci autor vhodně zkombinoval informace získané především z internetových zdrojů a vytvořil tak dobrý podklad pro seznámení čtenáře se současnou situací na domácím i zahraničním trhu s ultralehkými a lehkými letadly. Logická stavba práce je dobře zvolená. Graficky je práce dobře a přehledně zpracovaná. Při zpracování práce pojevil autor iniciativu a zájem o danou poblematiku.

Ptáček, Pavel

Předkládaná bakalářská práce naplnila cíle a požadavky na ni kladené. Je rozdělena do 11 kapitol, ve kterých se autor postupně zabývá vznikem československého ultralehkého letectví, vymezením kategorií zpracovávaných letounů, stručnému popisu vzniku současného ultralehkého letounu a tvorbou katalogu českých a některých zahraničních letounů. Další část práce autor věnuje popisu a zhodnocení nabídky a poptávky na českém a americkém trhu s letouny kategorie ULL a SLSA. Autor v ní vyjadřuje vlastní názory a stanoviska a prokazuje orientaci v tématu. Po grafické stránce práce výrazně nevybočuje z běžného standardu. Mé výhrady k jejímu zpracování se omezují pouze na některé chyby formálního a stylistického charakteru a výchozí zdroje pro definování předmětných kategorií letounů. Bakalářská práce může sloužit pro začínající i současné výrobce a distributory jako základní a přehledný materiál o stavu trhu se současnými ultralehkými letouny, s jeho rozdělením dle podílu zemí jednotlivých producentů a jeho hodnocením. S ohledem na podmínky kladené na tento typ kvalifikační práce ji hodnotím jako zdařilou a stupněm výborně (A).

eVSKP id 11117