MACEČEK, A. Rychlost učení vícevrstvé sítě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.
Bakalářská práce Aleše Macečka se zabývá rozborem vlivu topologie a ostatních parametrů vícevrstvé neuronové sítě na její rychlosti učení a správnosti rozpoznávání písmen. Bakalář během práce prokázala znalosti v oblasti umělých neuronových sítí a počitačového vidění. Bakalář pracoval samostatně, dosažené výsledky konzultoval. Výsledkem práce je provedený rozbor vlivu topologie a ostatních parametrů vícevrstvé neuronové sítě na její rychlosti učení. Bakalář prokázal své bakalářské schopnosti při samostatném studiu teorie, realizaci umělé neuronové sítě a požadovaného zhodnocení dosažených výsledků. Zkušební komisi navrhuji hodnocení velmi dobře/B.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 48/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | B | 17/20 | |
Formální zpracování práce | B | 16/20 | |
Využití literatury | B | 8/10 |
Zadanie bakalárskej práce pána Macečka na tému "Rychlost učení vícevrstvé sítě" bolo splnené a možno ho pokladať za náročnejšie vzhľadom k množstvu práce ktoré vyžadovalo. Je poznať, že študent pracoval veľmi usilovne, je vidieť záujem o prácu a nadpriemerné pracovné nasadenie. Po odbornej úrovni je práca vyhovujúca a možno ju celkovo považovať za veľmi dobrú až na pár detailov, ktoré uberajú z jej inak výborného dojmu. K formálnej stránke by som mal ale niekoľko vybraných pripomienok: Kvôli logickému členeniu by som umiestnil rešerši ešte pred samotné jadro práce. V českej gramatike sa používa miesto desatinnej bodky (tečky) desatinná čiarka. V zozname literatúry sú zbytočne dátumy citácii aj u knižnej literatúry. K odbornej stránke sú moje pripomienky: Na strane 13 dole odrážka prvá "Při učení s učitelem... , ... je učení backpropagation, RBF." Autor si zrejme pomiešal rôzne pojmy. RBF je typ siete, ktorú má autor popísanú na strane 15 (má úplne odlišný typ učenia ) a backpropagation je typ učenia doprednej siete. Ďalej hodnotím ako nevhodné doplnenie trendu do niektorých grafov ale hlavne do str.37 obr. 6.7 a str. 47 obr. 7.4. V priloženej prílohe na CD sa nachádza veľa výsledkov učenia sietí, čo stálo veľkú námahu vypracovať. Osobne by som v práci uvítal uviesť aspoň nejaký graf priebehu celkovej chyby učenia Ec od počtu vzorov, keď už takého grafy vykresľujú priložené matlabové m-súbory. Aj napriek uvedeným drobným výhradám hodnotím prácu veľmi kladne a chcem vyzdvihnúť použitie a bohaté citovanie odbornej literatúry počas písania práce. Tiež sa mi páčili početné simulácie, ktoré zodpovedali extra veľkému množstvu práce. Záver primerane zhodnocuje výsledky práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Odborná úroveň práce | B | 42/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | C | 15/20 | |
Formální zpracování práce | B | 8/10 |
eVSKP id 40110