KUČERA, J. Univerzální nástroj pro výrobu držáku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.
Ke zpracování své bakalářské práce přistupoval pan Jiří Kučera samostatně a zodpovědně. Potřeba a četnost konzultací odpovídala kombinované formě studia, přičemž zadané úkoly řešil zcela samostatně a větší míru spolupráce vyžadoval pouze při formální stránce zpracování vlastního textu bakalářské práce. Cíle práce uvedené v zadání jsou splněny. Výsledkem práce je originálně řešený sdružený nástroj sestavený z modulů umožňujících jednoduchým přestavením zhotovovat rozměrovou řadu výlisků držáků dveří. Celková sestava nástroje a první a poslední modul jsou pak, tak jak bylo požadováno, detailně výkresově zpracovány. Výkresová dokumentace je vypracována na potřebné technické úrovni a po dopracování zbývajících modulů, jejichž řešení je v práci navrženo, dává reálný předpoklad k praktickému využití. Obsahově práce zahrnuje všechny potřebné kapitoly, které jsou zpracovány přehledně a svědčí o dobré orientaci zpracovatele v řešené problematice. Po formální stránce je bakalářská práce pana Jiřího Kučery na dobré úrovni. Práce je přehledná, obrázky jsou zpracovány a do textu zařazeny s technickým citem.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Student bakalářskou práci vypracoval velmi svědomitě a v požadovaném rozsahu. V literární rešerši vhodně zpracoval teoretické podklady ve vazbě na řešený úkol. Pro tuto část své bakalářské práce student čerpal podklady ze studia odborné literatury a technických norem. V oblasti navržení vhodné technologie výroby zadané součásti správně uvedl více výrobních metod a to včetně nových progresivních metod výroby vhodných pro výrobu součásti tohoto typu. Analyzoval tyto metody z nichž zvolil nejvhodnější pro výrobu výlisku. Student také správně vyhodnotil technologičnost součásti. Na základě těchto výše uvedených podkladů a činností navrhl technologický postup. Tento postup doložil potřebnými výpočty. Návrh stroje je proveden vhodně. Také návrh nástroje provedl s ohledem na jeho funkci odpovídajícím způsobem. Výkresová dokumentace je vypracována pečlivě a svědomitě. Ekonomické hodnocení je provedeno na standardní úrovni bez započtení některých cenových nákladů. Patrně by bylo vhodné navrhnout v závěru práce případná opatření na vyšší stupeň automatizace procesu výroby řešené součásti. Posuzovaná bakalářská práce je logicky uspořádána, stylistická a grafická úprava je standardní a i z hlediska formálních záležitostí odpovídá požadavkům kladeným na bakalářskou práci. Svou bakalářskou prací student prokázal, že zadané problematice rozumí a získané teoretické znalosti vhodně aplikuje na řešení konkrétní problematiky.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 50667