SEIFERT, D. Waveletová komprese obrazů pomocí distribuovaných výpočtů v Matlabu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.

Rajmic, Pavel

Student konzultoval pravidelně během roku, až na poslední dva měsíce, kdy už se neozval, a já jsem jej už tedy nemohl vést. Práce bohužel zčásti nesplnila zadání, protože nebylo vytvořeno grafické uživatelské rozhraní. Dále lze práci vytknout celkově malý rozsah textu, špatnou grafickou úpravu, jazykové nedostatky. Chybí mi část textu, která by se teoreticky věnovala paralelnímu zpracování dat a objasnila pojmy jako plánovač, pracovník. Dále program využívá pevně daného počtu čtyř pracovníků, což omezuje efektivitu jeho použití.

Splnění zadání C 37/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) D 13/20
Formální zpracování práce F 8/20
Využití literatury D 6/10
64

Smékal, Zdeněk

Student měl navrhnout algoritmus, který by provedl dělení obrazu o velkých rozměrech na menší bloky, v nich měl provést kompresi pomocí vlnkové transformace, a pak zase komprimovaný obraz složit. Bohužel je obtížné posoudit, zda zadání splnil. Snad jenom podle kapitoly 3.3, kde je uveden příklad, lze doufat, že je vše v pořádku. Kapitola 3.2, kde je popsán program, který má distribuci realizovat, je velmi zmatečná. Po stránce jazykové a formální má práce špatnou úroveň. Student míchá české a anglické pojmy (obr.2.1, 2.3 a 2.4 jsou popsány anglicky) Stejné proměnné jsou v textu, ve vztazích a obrazcích popsány různě (kurziva, silně stojatě, slabě stojatě). Vlnková (waveletová) transformace má svůj název odvozen od pojmu vlnka (wavelet) a nebyla navržena panem Waveletem. Proto není třeba psán ji s velkým počátečním písmenem. Amplituda je maximální hodnota pouze harmonického signálu. U jiných signálů se jedná o maximální hodnotu nebo o maximální velikost. V práci student používá pojmy, které nejsou vysvětleny, jako např. pracovník nebo plánovač, Závěr chybí, tvoří ho pouze dvě formální věty. Při obhajobě doporučuji položit tyto otázky: 1. Jaký je rozdíl mezi pojmy WT, DWT a DTWT ? 2. V čem spočívá paralelismus výpočtu při kompresi obrazu pomocí vlnkové transformace? 3. Jaký význam mají pojmy pracovník a plánovač?

Odborná úroveň práce E 25/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse F 5/20
Formální zpracování práce E 5/10