MUSÁLEK, F. Objekt metropolitního významu na ulici Benešova v Brně [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2016.

Pelčák, Petr

Zadání bakalářské práce má název Metropolitní dům a parcela je situována na zajímavé parcele na brněnské okružní třídě. Výchozím bodem pro práci na projektu byl předpoklad, že stávající hlavní železniční nádraží bude odsunuto (například směrem k řece Svratce) a uvolněná plocha po železničním kolejišti s možností odstranit i železniční most přes ulici Koliště se stane novou výzvou pro městské plánování na hranici historického centra Brna. Konkrétní zadání pro metropolitní stavbu je radnice. Soustředěním všech provozů do jednoho objektu vzniká velmi rozsáhlý stavební program. Student společně s ostatními kolegy v pracovní skupině v úvodu práce na bakalářském projektu pečlivě analyzoval provozní a věcné požadavky na jednotlivé odbory a pracoviště a podílel se na stanovení principů uspořádání radnice s více jak 1000 pracovními místy. Velkou pozornost student věnoval urbanistickému konceptu a geometrii místa stavby; objekt radnice je umístěn v „kloubu“ městského ringu a tato poloha vyžaduje určitou výjimečnost návrhu a vyvážení polohy stavby s ohledem na hranici okružní třídy při ulici Koliště a zároveň vhodnou polohu hlavní vstupní průčelí stavby. Volba půdorysného řešení má velký vliv na proporce stavby a zejména provozního srdce stavby – přepážkové haly. Z několika hmotových variant student zvolil tu nejlepší, kterou dopracoval do závěrečné podoby. Při práci na architektonickém výrazu stavby nastudoval mnoho referenčních příkladů a jejich znalost se odrazila na výsledku, který je nejlépe čitelný ve vizualizacích stavby.

Přístup studenta ke zpracování A 95
98

Jura, Pavel

Bakalářská práce se vyznačuje konzervativním přístupem, stejně tak ale výborným provedením a bez pochyb tak dokladuje profesní schopnosti studenta.

Urbanistické řešení A Urbanistické řešení je provedeno logicky, tradičně doplňuje blokovou strukturu ringu. Vhodným způsobem artikuluje změnu geometrie okružní třídy umístěním výškové dominanty do průhledů Benešovy i Divadelní ulice
Provozní řešení B Provozní řešení je navrženo jasně a srozumitelně, v typologii tradičních buňkových kanceláří. V návrhu provozního řešení však postrádám provozy pro stravování zaměstnanců, které (při plánované kapacitě 1200 pracovišť) budou zřejmě nutností. Otázkou provozní je také dimenze (šířka) jízdních pruhů v oblouku při sjezdu z rampy do garáží.
Technicko konstrukční řešení A Technicko konstrukční řešení je standardní, v úrovni bakalářské práce nemám připomínek.
Architektonické řešení A Architektonické řešení je velmi konzervativní, avšak tento konzervativní přístup je provedený (v kontextu bakalářských prací) na vysoké úrovni.
Formální úroveň B Ke škodě hodnocení formální úrovně je poměrně nekvalitní grafika (rozlišení) grafických příloh, kdy např. legendy provozů a popisy jsou zcela nečitelné. Je tak možné, že připomínka k provoznímu řešení je způsobena jen nečitelností plánů a provozní řešení je v pořádku.
90

eVSKP id 94324