SEDLO, P. Korekce snímků [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2016.

Richter, Miloslav

Diplomant věnoval práci značné úsilí, vývoj práce pravidelně konzultoval. Po konzultacích pracoval samostatně. Připomínky do práce zapracoval, ne vždy jako ucelenou část, či na nejvhodnější místo. Během práce přerušil studium, a i v této době pravidelně konzultoval a pracoval na zadaném tématu. Práci tak měl hotovou delší dobu před odevzdáním, proto překvapuje minimalistická forma přiloženého CD, kde bych očekával více snímků rozřazených do příslušných kategorií. Dále jsem na CD nenašel část týkající se vinětace, které se věnuje několik stránek textu a která patří mezi vady snímků. Místo toho je zde princip korekce jasu použit na (složitějším) problému tvorby panoramat. Přiložená práce svědčí o inženýrských schopnostech diplomanta, ale s přihlédnutím k nízké kvalitě přiloženého CD navrhuji hodnocení D/68.

68

Horák, Karel

Diplomová práce pana Sedla se zabývá korekcemi různých vad vzniklých při pořízení snímku. Je třeba říci, že téma je poměrně široké a odborně náročné současně. Text uvedený v práci samotné je dobře čitelný a jasný, má ale poměrně nestandardní strukturu v podobě seznamu vybraných vad jako např. vinětace, radiální zkreslení apod. V rámci příslušných kapitol jsou pěkně popsány jednotlivé vlivy, nicméně v celé práci postrádám zpracování velmi důležitého bodu 1 zadání. Očekával bych zde rešerši nebo jiné jasné shrnutí state-of-the-art vzhledem ke vstupním podmínkám korekce daných podúkoly a) až d) bodu 1 zadání. Takovýto rozbor úlohy by pak jasně vymezoval a vysvětloval dále použité metody. Důsledkem je pak komplikované hodnocení splnění bodu 4 zadání, které je vázáno právě na jednotlivé části bodu 1. Podobná situace nastává v případě hodnocení druhé části bodu 2 zadání, kde je uveden požadavek pořízení databáze snímků pro testování jednotlivých typů zkreslení. Na přiloženém CD je celkově pouze osm obrazů ze samotného textu práce, tedy žádná databáze zde není. Obdobně zde chybí adresář odpovídající korekci vinětace, ačkoliv ostatní vady uvedené v práci své adresáře na CD mají. Mohu jen spekulovat, zda byl odklon od zadání způsoben absencí konzultací nebo ignorováním pokynů vedoucího práce. Předložený text diplomové práce tak nepříliš jasně koresponduje se zadáním, které je dané a není možné jej jakkoliv měnit, přeformulovávat nebo si vytvářet jeho vlastní výklad. To však ještě nutně neznamená, že zadání nebylo splněno. Proto práci doporučuji k obhajobě před komisí, kde je ale nutné, aby se diplomant jasně vyjádřil k uvedeným výtkám.

52

eVSKP id 94382