SKALICKÝ, J. Vzdálené ladění procesorů ARM za použití průmyslové sběrnice. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2016.

Burian, František

Bakalář Jakub Skalický pracoval na své diplomové práci samostatně a iniciativně. Konzultoval pouze nejnutnější problémy a způsoby řešení. Na konzultace přicházel připravený. Výsledkem jeho práce je softwarový modul k rodině procesorů ARM Cortex M, který lze přilinkovat k běžící aplikaci, umožňující ladění aplikačního kódu za pomocí standardní sběrnice UART se standardními nástroji GDB, které jsou součástí většiny IDE umožňující vývoj aplikací. Student však šel ještě dále, a za pomocí hardware (který též sám navrhl a sestrojil) je schopen vzdáleně ladit aplikaci i přes standardní průmyslovou sběrnici, sdílenou se zbytkem řídícího systému regulace, po které se přenášejí procesní data vlastní regulace. Práci doporučuji k obhajobě.

95

Jílek, Tomáš

Zadání diplomové práce lze po stránce odborné považovat za obtížnější, především proto, že některé požadované vlastnosti nejsou v běžných aplikacích zcela obvyklé. Jedná se především o práci s moduly mikrokontroléru, které jsou určeny pro on-chip debugging. Autor práce si musel tuto problematiku nastudovat, aby mohl provést vlastní implementaci. Po stránce časové představuje zadání standardní zátěž. Všechny body zadání lze považovat za splněné. V průběhu obhajoby se doporučuji zaměřit mimo jiné na dokladování funkčnosti realizovaného řešení, které je v textu práce zmíněno jen na jedné straně. Odborné znalosti autora práce prezentované v diplomové práci jsou na velmi dobré úrovni. Koncepce řešení zvoleného autorem práce je správné. Teoretický rozbor problematiky je stručnější, avšak informačně hodnotný. Postup návrhu HW části je dostatečně popsán včetně výpočtů parametrů součástek. Do práce by bylo vhodné zařadit experimentální část, která by ověřila dosažené vlastnosti realizovaného řešení (např. zda vyhovují výsledné parametry navrženého napěťového regulátoru apod.). Teoretické informace v úvodních kapitolách vycházejí z citované literatury a jsou psány vlastními slovy autora diplomové práce. Popis realizovaného SW řešení a návrhu HW je již samotným dílem studenta. Písemná část práce je sestavena v logickém sledu a rozumně rozčleněna do jednotlivých kapitol. Výtku lze udělit k některým podkapitolám, které obsahují jen např. dva nebo tři řádky textu (např. kap. 3.3). Celkově by písemné části práce prospěl větší rozsah vzhledem k ne zcela známé problematice, která je popisována v některých částech práce. Grafická úprava práce je na velmi dobré úrovni. V textu se ale občas vyskytují překlepy. Některé jednotky fyzikálních veličin jsou psány kurzívou a nejsou od hodnoty fyzikální veličiny odděleny mezerou. Totožné typografické nedostatky se vyskytovaly i v bakalářské práci, student se tedy zjevně z těchto výtek týkajících se dokumentace nepoučil. Tyto nedostatky nesnižují odbornou úroveň práce. Student při řešení diplomové práce prokázal potřebné inženýrské schopnosti, a proto práci doporučuji k obhajobě. Navrhuji hodnocení 90 bodů (A).

90

eVSKP id 94236