KOVÁŘ, P. Návrh marketingové strategie pro firmu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2016.

Posudky

Posudek vedoucího

Chalupský, Vladimír

Jde o poměrně dobře zpracovanou práci, s jasně formulovaným cílem, s vhodně zvolenými metodami zpracování. Nedostatky nejsou zásadního rázu, výše uvedené komentáře dávají prostor pro jejich diskusi v rámci obhajoby. Kromě toho pokládám tyto otázky: Jak byste charakterizoval generickou strategii nově vzniklé společnosti a jaké závěry pro uplatnění marketingových postupů z toho vyplývají? Jak podle Vašeho názoru ovlivní realitní trh nedávno proběhlé snahy o jednoznačné vymezení plátce daně z nemovitostí (tato povinnost bude dána kupci).

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Cíle práce jsou uvedeny v úvodu: jde o návrh marketingové strategie pro společnost, zabývající se zprostředkováním prodeje a pronájmu nemovitostí. Paradoxně, jedním z hlavních návrhů je ten, směřující k vytvoření "business modelu" nové společnosti. Toto se dá chápat jako určité východisko pro následné formulování marketingové strategie - ale k tomu do všech důsledků nedošlo.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Autor použil standardní metody analýzy (PEST, Porterova pětifaktorová analýza, 7S, SWOT), navíc prezentuje výsledky "doplňkového (?) dotazníkového šetření". Výběr metod odpovídá celkovému zaměření práce, jejich zpracování má rozdílnou úroveň - zarážející v této souvislosti je skutečnost, že nedokázal (ani z pozice "insidera") odhalit hrozbu pro původní společnost, spočívající v odchodu klíčových lidí z firmy... Také orientace na popis řízené změny chápu spíše jako odklon od hlavního cíle diplomové práce, než jeho prohloubení...
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Autor prokázal schopnost interpretace výsledků a vyvození závěrů - byť s určitými rezervami (jednu z nich jsem zmínil výše).
Praktická využitelnost výsledků B Navržená opatření bude možné - po určitých úpravách - uplatnit v praktickém fungování nově vzniklé společnosti. některá opatření mají spíše "anekdotický" charakter - viz návrh na účast na společné jahodové brigádě...
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Z formálního hlediska se práce skládá ze dvou rozdílných částí: v první je uvedena analýza "původní" společnosti Akademie realit, na tu pak, po změně situace, navazuje obdobně zaměřená analýza na jejího "následníka". Přechod mezi nimi je stručně objasněný - otázkou pak je, proč se zabývat "starou" společností... Terminologie a odborná jazyková úroveň je podle očekávání.
Práce s informačními zdroji, včetně citací C Slabinu práce s informačními zdroji vidím v nedostatečném popisu primárního výzkumu - ten mohl přinést řadu výsledků, ale kvůli absenci jasných kritérií volby výběrového vzorku se jeho přínos v práci poněkud "ztrácí". Také uvedení údajů v tab. 7 vyžaduje jasné vysvětlení.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Kejduš, Jan

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji C
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 92067