SEDLÁČEK, M. Řízení provozních rizik dopravně spediční firmy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2016.

Adamec, Vladimír

Diplomant po celou dobu zpracování své práce projevoval aktivní přístup při řešení předmětné problematiky, využíval pravidelně konzultací a jeho tvůrčí přístup se odrazil i v kvalitě diplomové práce. Celkově práce působí kompaktním dojmem a autor v plném rozsahu naplňuje stanovené cíle práce. Práci doporučuji k obhajobě.

Splnění cíle a rozsahu zadání A
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem B
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody A
Odborná úroveň diplomové práce B
Přínos pro praktické i teoretické využití A
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 B
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň A

Kalenda, Lukáš

Diplomová práce pojednává o problematice řízení provozních rizik dopravně-spediční firmy a jejím cílem je analýza rizik ve vybraném podniku. Práce je čtivá a na standardní úrovni. Je napsána s minimem chyb, viditelných překlepů a syntaktických nedostatků (občas v textu chybí čárka spojující věty a např. na str. 51 autor píše, že „existujte strach o zákazníky“). Má logickou strukturu a je rozčleněna na několik na sebe navazujících částí. V části práce, ve které autor analyzuje provozní rizika se snaží sjednotit používané názvosloví a přístupy a také využil odborné zdroje z prostředí mimo ČR. Bohužel nejsou citovány zdroje přímo z problematiky v dopravním odvětví. Část věnující se problematice dopravy je psána s přihlédnutím k aktuálnímu stavu, byly využity tuzemské i zahraniční zdroje a srovnávací statistiky z EU. Z možných metod pro řízení rizik si autor vybral metodu RIPRAN, která se však primárně používá pro řízení rizik projektů – toho si je autor vědom a uvedl, že pro potřeby této DP je její použití nejlepší, neuvedl však proč. Na identifikovaná rizika v prostředí konkrétního podniku byl vzhledem k jeho velikosti navržen dostatek opatření k minimalizaci rizika. Kladně hodnotím grafické zpracování práce, zejména potom zpracování obrázků vzájemného ovlivnění skupin rizik v konkrétním podniku a navrženého obecného postupu pro analýzu rizik. Bohužel přiložené tabulky v příloze nejsou příliš přehledné (zejména tabulka opatření). Z diskuze na konci práce vyplývá, že existuje několik přístupů pro řízení rizik s přihlédnutím k problematice dopravy a také, že ve vybraném podniku není žádný z těchto přístupů zaveden. Autor tedy doporučuje zavést metodu RIPRAN pro řízení rizik a také navrhl obecný postup pro analýzu rizik v dopravně-spedičních firmách. Na základě formálního zpracování práce lze tvrdit, že stanovené požadavky byly splněny. Výše uvedené připomínky nijak nesnižují hodnotu diplomové práce a celkově je tedy práce přínosná, především však pro firmy v dopravním odvětví. Diplomovou práci proto doporučuji k obhajobě. Předloženou diplomovou práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení B.

Úplnost vypracování A
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce B
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody A