BUGÁŇ, M. Vliv reklamních ploch na pozornost řidiče [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2016.
Posluchač provedl značně kvalitnou rešerši literatury a následně v analytické části zpracoval a vyhodnotil rozsáhlé množství obrazového materiálu co bylo z časového hlediska velmi náročné. V průběhu semestru byl aktivní, svou práci pravidelně konzultoval a zapojil se jako figurant i do měření realizovaného v rámci probíhajícího výzkumu realizovného na ÚSI. Na škodu práce je velmi nízká jazyková úroveň práce a její formální zpracování. Značné množství nedostatků nebylo opraveno ani po opakovných výzvách a upozrněních (mj. i opravy provedené vedoucím DP revizemi v MS Word), v některých případech jako např: Graf č. 2, obr. 17 došlo k úpravám, které ještě zhoršili kvalitu práce. Posluchač nesplnil komletně cíl práce, který mu byl zadán, vzhledem k značnému množství zpracovných dat a časové náročnosti by to bylo možné akceptovat, v práci ale chybý dostatečné zdůvodnění absence tohoto cíle.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | D | Formální zpracování a jazyková úroveň práce je značně nízká. Práce obsahuje značné množsví překlepů, gramatických chyb, zejména převzaté obrázky mají nízkou kvalitu, u některých grafů chybý popisky, jsou užity různé fonty, nadpisy začínají malým písmenem aj | |
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 | B | Práci s literaturou lze co do počtu i kvality až na drobné chyby hodnotit jako velmi dobrou | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | B | Lidský faktor je velmi důležitým prvkem bezpečnosti silniční dopravy. Přínos pro praktické i teoretické využití v expertním i soudním inženýrství je nepochybný a práci lze dále rozvinout a navazovat na ní dalšími pracemi. | |
Splnění cíle a rozsahu zadání | C | Zadání nebylo zcela splněno. Posluchač provedl důkladnou rešerši současného stavu a dále zpracoval a vyhodnotil značné množství obrazového materiálu co bylo značně časově náročné. Neprovedl ale vlastní měření a v práci ani dostatečně nezdůvodnil jeho absenci. | |
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem | B | Zpracování teoretické části je značně rozsáhlé. Posluchač provedl rozsáhlou rešerši v oblasti dané problematiky. | |
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody | B | Posluchač vyhodnotil značné množství videozáznamů, které mu byly poskytnuty z předešlé a probíhající výzkumné činnosti ÚSI. Tyto materiály důkladně anayzoval a zjištěné hodnty přehledně zaznamenal do tabulek na základě druhu sledované reklamy a následně uvedl v grafech | |
Odborná úroveň diplomové práce | C | Odborná úroveň práce je na dobré úrovni. Práce není vždy úplně logicky členěna a často chybý vzájemná návaznost kapitol. |
Posluchač ne zcela naplnil zadání práce, jelikož nenavrhl a neprovedl ve vlastní režii měření a nerozdělil výsledky do přehledných, předem vybraných a nadefinovaných a zdůvodněných kategorií reklamních zařízení (co je malá reklama? apod.), jak bylo požadováno. Práce není dostatečně logicky uspořádána a jednotlivé kapitoly na sebe nepříliš navazují. Z provedené měření není zřejmé vlivem trpného rodu, kdo měření prováděl, jak na něm participoval diplomant a jakou roli sehrál v rámci plánování a při realizaci měření. Kapitola metody měření neobsahuje metody měření, a to obecně, ani detailně. Práce obsahuje nezvykle velké množství překlepů, nejednotného formátování a chyb a to i v nadpisech kapitol a obsahu (Michlovi, bilí billboard, vymezení probému, reklamích, vyplívá, pozorovnání apod.). Výsledky nejsou přímo v textu práce adekvátně statisticky zpracovány, nebyly zkoumány rozdíly mezi řidiči. Grafy nemají zdroje, předpokládám, že se jedná o grafy zhotovené přímo diplomantem. Práce dělá celkově dojem, že byla psána ve spěchu a nebyla opakovaně čtena, což velmi uškodilo její kvalitě. Navrhuji, aby diplomant před zveřejnění práce přiložil k práci jako další soubor erratum.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Úplnost vypracování | D | ||
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce | C | ||
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody | D | ||
Obtížnost a správnost řešení | D | ||
Přínos pro praktické i teoretické využití | B | ||
Odborná jazyková úroveň | E | ||
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky | D |
eVSKP id 91470