DOLEŽAL, R. Návrh a implementace automatického obchodního systému pro devizový trh [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2016.

Budík, Jan

Student v diplomové práci popisuje návrh a implementaci automatizovaného obchodního systému pro devizový trh. K analýze využívá nástroje technické analýzy, konkrétně klouzavé průměry, indikátor RSI a indikátor ADX, které softwarově optimalizuje v platformě Meta Trader. Platforma umožňuje exaktně naprogramovat pravidla obchodní strategie a efektivně je otestovat na historických datech. Stabilitu navrženého systému student ověřil walk forward analýzou, což v rámci vypracování diplomové práce hodnotím velmi pozitivně. Navržený systém vykázal i na nových datech ziskovost a stabilitu. Na základě předložené práce doporučuji její obhajobu a udělení titulu inženýr.

Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji, včetně citací C

Jahoda, Michal

Diplomant ve své práci splnil stanovený cíl a po formální a obsahové stránce splňuje práce dle mého názoru požadavky, jež jsou na ni kladené. Níže připojuji komentáře k jednotlivým kritériím, ze kterých se skládá navržené hodnocení: 1. Splnění stanovených cílů: Autor práce splnil cíl své práce tak, jak si jej stanovil v příslušné úvodní kapitole. 2. Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod: Zvoleným postupem autor dospěl ke stanovenému cíli, domnívám se však, že mohl poněkud lépe zdůvodnit výběr použitého programu MetaTrader4 a uvést i další varianty programů, v nichž by bylo možné automatický obchodní systém vyvinout a také zvážit i jiné metody pro testování dílčích strategií a strategie výsledné než ty, které autor ve své práci použil. Za pozitivní považuji, že pokud se autorovi nedostávalo nějaké funkce (MACD histogram), pro potřeby vytvoření strategie ji doprogramoval. 3. Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry: V interpretaci výsledků a vyvození závěrů nesleduji větší mezery, diplomant se ve struktuře navrženého AOS orientuje a je schopen svůj postup vysvětlit i čtenáři. 4. Praktická využitelnost výsledků: Výsledná strategie zajímavým způsobem kombinuje užití vybraných ukazatelů, které fungují buď na trendových nebo na netrendových trzích. Vnímám ji jako základní kámen pro tvorbu sofistikovanější strategie pro případ, kdy by měla být využita k obchodování na reálném trhu s reálným kapitálem. 5. Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň: Práce je strukturovaná přehledně, místy však působí rušivě, když autor používá v popisu pojmy, které definuje až posléze. Jazyková úroveň pak trpí několika překlepy, kterých se autor dopustil. 6. Práce s informačními zdroji: Vzhledem k tomu, že jde o práci, která se zabývá aktuálním a rychle se měnícím tématem, jako je obchodování na forexovém trhu, není vždy nutné čerpat pouze z tištěné literatury. Přesto se však domnívám, že autorova volba v případě internetových zdrojů, nebyla právě šťastná. O to hůře tento fakt vnímám v návaznosti na to, že v některých místech autor na tyto zdroje významně spoléhá.

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D
Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D