DOLNÍČEK, P. Ovládání Linuxu pomocí kamery [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.

Šmirg, Ondřej

Práce si kladla za cíl vytvořit alternativu k projektu CamSpace, který se zabývá ovladání Windows pohybem pestrobarevných předmětů před připojenou webkamerou využitelnou pro operační systém Linux. Bohužel s podporou hardware se Linux potýká od svých počátku a i s podporou webových kamer je tu značný problém. I přes tyto problémy však student dokázal získat obraz kamery v reálném čase a pomocí segmentace dokázal odseparovat pohybující se pestrobarevný předmět. Na základě naměřených dat o pohybu předmětu se mu podařilo převést pohyb tohoto předmětu na pohyb kurzoru myši na obrazovce. Bohužel už se mu nepodařilo simulovat kliknutí, pomocí rozpoznání přiblížení a oddálení předmětu od webkamery. Kladně hodnotím přístup studenta k dané problematice. Přestože neměl předchozí zkušenosti s operačním systémem Linux, práci zvladl velice dobře. Celkový dojem však kazí vlastní zpracování práce. Jedná se o značné množství formálních chyb ( zarovnání, číslovaní vzorců a obrázků, citace), překlepů a malé množství použité literatury.

Splnění zadání B 40/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) C 15/20
Formální zpracování práce D 12/20
Využití literatury C 7/10
74

Beneš, Radek

Předložená bakalářská práce sice splňuje veškeré požadavky zadání, ale její formální zpracování a odborná úroveň textu je na velmi nízké úrovni. Po formální stránce práce vykazuje velmi mnoho nedostatků např. špatné zarovnávání textu, nerespektování jednotného řádkování v práci, chybné citace, chybné odkazy na obrázky atd. Také v terminologii se vyskytuje množství nejednoznačných výrazů a nepřesností, čímž se výrazně snižuje odborná úroveň práce. V práci postrádám i důslednější interpretaci výsledků a zhodnocení časové náročnosti navržené aplikace. Bohužel formální stránka a odborná úroveň textu shazuje jinak poměrně slušnou praktickou část práce (vlastní aplikace), ke které musel student načerpat informace z mnoha oblastí (zpracování obrazu, ovládání linuxu), proto navrhuji 68b.

Splnění požadavků zadání A 20/20
Odborná úroveň práce D 33/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse C 15/20