BOŽIČOVÁ, M. Hodnocení výkonnosti podniku podle modelu Start Plus [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2016.

Veselý, Josef

Otázka k obhajobě: Lze, podle vašeho názoru, předpokládat, že podnik v dalším období využije Vámi aplikovanou metodiku sebehodnocení?

Splnění stanovených cílů B Cílem práce bylo analyzovat oblast využívání vícekriteriálních modelů pro hodnocení manažerských přístupů a firemní výkonnosti s akcentem na nefinanční aspekty a provedení hodnocení firmy podle modelu Start Plus. Cíl se podařilo naplnit.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B V práci je prokázáno dobré pochopení metodiky hodnocení a účelu, ke kterému hodnocení směřuje.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C V realizační části práce získané poznatky autorka uplatnila při hodnocení zvoleného podniku.
Praktická využitelnost výsledků B Přínosem práce je identifikace konkrétních příležitostí ke zlepšení a několik návrhů opatření.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce je přehledně uspořádána včetně prezentovaných tabulek a grafů. Je používána odborná terminologie obvyklá v oblasti hodnocení kvality a zvoleného potravinářského oboru.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B Autorka využila všechny doporučené informační zdroje a celou řadu dalších, zdroje jsou citovány a citace jsou uváděny v doporučeném formátu.

Jana,, Jurová

Splnění stanovených cílů Hlavním cílem diplomové práce je zhodnocení výkonnosti podniku, konkrétně společnosti Makovec, a. s., za pomoci zvoleného modelu START PLUS. Tohoto cíle autorka dosáhla analýzou výsledků diskuzí se zástupci společnosti, které zpracovala do přehledných tabulek, obodovala a slovně rozebrala. V závěru nabízí několik návrhů na zlepšení činnosti společnosti. Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod Autorka práci rozdělila rovnoměrně na část teoretickou a část praktickou. Nemám připomínky k teoretickému souhrnu různých metod hodnocení výkonnosti firem. Zvolený model START PLUS je vhodný pro typ a velikost společnosti Makovec, a. s., protože vedení této rodinné firmy má dlouholeté zkušeností s řízením své společnosti, stará se o její rozvoj, dosahuje lepšících se výsledků, rozšiřuje počet prodejen, obsluhuje více zákazníků a společnost je držitelem certifikátu ISO 9001. Autorka v práci hodnotila firmu podle mnoha kritérií právě tak, jak to podle metody START PLUS má být hodnoceno. Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry Práce obsahuje mnoho stránek údajů o společnosti, její slabé i silné stránky. Tabulky obsahují rozsáhlé výčty jednotlivých vlastností společnosti. Textová stránka některých položených otázek by zasloužila více pozornosti. Autorka se snažila na základě získaných výsledků navrhnout opatření ke zvýšení informovanosti společnosti o jejím vlivu na zákazníky i o působení v okolí svých provozoven Praktická využitelnost výsledků Vzhledem ke zvolené metodě hodnocení výkonnosti společnosti se může jevit, že autorkou navržená opatření jsou příliš byrokratická a nepřinášejí výsledky. Autorka si je však jistá, že zejména anketní otázky vhodně položené pomohou získat firmě ty pravé informace pro analýzu a směřování produkce potravin. Bude záležet na vedení společnosti, jestli její návrhy využije a v jakém rozsahu. Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň Práce je vhodně členěná. Teoretická část je rozsáhlá a podrobně popisuje znalosti nutné k provedení průzkumu, analýzy dat a celkového zhodnocení výkonnosti společnosti. Jednotná úprava tabulek podává přehledně množství informací z různých oblastí činnosti firmy. Odborná terminologie je na standardní úrovni, pouze stylizace některých popisů by zasloužila vyšší pozornost. Práce s informačními zdroji Informační zdroje jsou použity v práci adekvátně, literatura je zapsána podle platné normy, v případě citací nechybí pečlivé odkazy. Práce působí kompaktně, což dokazuje zvládnuté zpracování informací z mnoha zdrojů.

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B