HAJNÝ, P. Zvýšení efektivity výroby na linkách MCA s pájecími roboty [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.

Knoflíček, Radek

Diplomová práce je vypracována na patřičné inženýrské úrovni s výbornými výsledky, které se ihned realizují v praxi. Část řešení podléhá tzv. utajení ve smyslu příslušné smlouvy.

Pavlík, Jan

Předložená diplomová práce je zaměřena na zvýšení efektivity výroby na linkách MCA s pájecími roboty. Práce je logicky rozčleněna do několika částí, kde v úvodu autor představuje zadavatelkou firmu, její výrobní program a popisuje jednotlivé technologie užívané v rámci současné výrobní linky. Dále je detailně popsán současný stav, tedy uspořádání výrobní linky, použitá zařízení, přípravky a technologie. Další část práce se věnuje koncepčním návrhům jak realizovat zvýšení efektivity výroby. Autor navrhuje varianty jak upravit výrobní proces a uspořádání linky tak, aby bylo dosaženo požadovaného zvýšení efektivity. Vhodně uplatňuje i znalosti získané ze stáže v zadavatelské firmě. Další část práce je zaměřena na detailní konstrukční zpracování dvou variant řešení, tedy palety s konstrukcí odvozenou od stávajícího řešení a palety univerzální. Autor detailně popisuje konstrukci, možnosti realizace procesu pájení, atd., kde v závěru kapitoly provádí za pomocí multikriteriální metody hodnocení variant. Autor navazuje popisem realizace prototypu, jeho testování, odstraňování nedostatků a praktického nasazení ve výrobní lince. Závěrečná část práce je věnována koncepčnímu návrhu automatizace výrobního procesu. Zde autor navrhuje několik variant možného řešení a ty opět pomocí vhodných metod hodnotí. Pro vybranou variantu je realizován výpočet návratnosti investice. Práce je zpracována kvalitně, detailně a pomocí vhodných metod a postupů. Rozsah práce je odpovídající řešenému tématu. Je rovněž nutné kladně ohodnotit praktickou realizaci výstupů diplomové práce a jejich uplatnění ve výrobním procesu zadavatelské firmy. Práci doporučuji k obhajobě.

eVSKP id 91684