HARČARÍK, M. Měření parametrů textury povrchu výrobků kontaktní a bezkontaktní metodou [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.

Jankových, Róbert

Diplomová práce Bc. Matěje Harčaríka odpovídá zadání. Práci považuji za původní, pro praxi přínosnou a v mnoha směrech originální. Metodika splnění cílů práce je správná. Nad rámec zadání student iniciativně provedl řadu měření na laserovém rastrovacím konfokálním mikroskopu Olympus v Ústavu geoniky AV ČR v Ostravě. Student prokázal schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich správné závěry. Hodnocená práce prokazuje schopnost studenta samostatně pracovat a řešit praktické problémy v oblasti hodnocení parametrů textury i metrologicky komplikovaných funkčních povrchů. Práce je logicky rozdělena do čtyř kapitol, závěru a sedmi příloh. Všechny kapitoly a přílohy jsou úplné a přehledné. Jednotlivé části práce na sebe přirozeně navazují a dokumentují postup řešení i úroveň splnění jednotlivých cílů práce. Po formální stránce je hodnocená práce zpracována na požadované úrovni s minimem věcných, gramatických nebo formulačních nedostatků. Student při zpracování práce vychází z doporučené literatury, kterou iniciativně doplnil o další vhodné tuzemské i zahraniční publikace. Vlastní text je tvůrčím způsobem doplněn o řadu nových myšlenek a jako celek logicky propojen. Citace jsou správně formálně uvedeny a přehledně rozlišují převzatý a původní text. Student si na začátku zpracoval reálný plán práce, který se mu podařilo dodržet. Výsledek práce prokázal, že autor má velmi dobré zkušenosti z práce s technickou českou, anglickou i německou literaturou. Práce jako celek představuje nadprůměrnou inženýrskou publikaci a může být plně využita v praxi.

Hammer, Miloš

Hodnocená diplomová práce je zaměřena na měření parametrů textury povrchu výrobků kontaktní a bezkontaktní metodou. Cílem práce je analýza možností využití moderních metod hodnocení parametrů textury povrchu pro řízení kvality zvolených technických výrobků. Lze konstatovat, že cíle diplomové práce byly beze zbytku dle zadání splněny. Diplomová práce má 81 stran, což je i na diplomovou práci dostatečné a přesahuje to obvyklý počet. Je však nutné zdůraznit, že použité stránky jsou popsány stručným technickým slohem a uvedený počet stran je plně na místě. Diplomová práce má logickou strukturu, rozsah zpracovaných kapitol je dostatečný a jednotlivé kapitoly na sebe vhodně navazují. Pozitivně lze hodnotit i formální úpravu diplomové práce. Typografická a jazyková úroveň práce je odpovídající, práce působí promyšleným dojmem. Student prokázal schopnost pracovat s odbornou literaturou, vyvozovat závěry a tyto použít v praxi. Z hlediska diplomové práce jsou důležité závěry. Tyto jsou prezentovány na několika stránkách a mají i značný význam pro technickou praxi. K diplomové práci nemám žádných podstatných připomínek, práci považuji za značně zdařilou, kvalitní, propracovanou a navrhuji hodnocení: výborně/A.

eVSKP id 93094