ŠTAFFA, P. Návrh parní turbíny a optimalizace přihřívacího tlaku páry [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.
DP obsahuje nejen optimalizační výpočet tepelného schématu, ale také termodynamický návrh průtoční části. V průběhu vypracování prokázal diplomant, že dokáže tvořivě uplatňovat poznatky získané při studiu na EÚ FSI a kombinovat je s poznatky od zadavatele EKOL Brno. Prokázal, že má všechny předpoklady k tomu, aby po získání praxe byl kvalitním inženýrem ve vystudovaném oboru. Diplomant splnil zadání v celém rozsahu, proto doporučuji jeho práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předložená diplomová práce se zabývá volbou optimálního přihřívacího tlaku při shodné teplotě přihřívání. Základní schéma parní turbíny v technologickém celku bylo zvoleno se dvěma VTO, napájecí nádrží s odplyněním a třemi NTO. Pro optimální návrh přihřívacího tlaku student vypracoval tři varianty. Výpočet schématu je řešen uceleně, ale celkový dojem kazí drobné překlepy a nejednotné značení veličin, jako například na obr. 3.4. Pro vlastní výpočet parní turbíny student vybral druhou variantu, u které byly dosahovány nejvyšší účinnosti. Výpočet parní turbíny provedl standardním postupem, ale výsledné hodnoty nejsou již precizovány. Například rozdíl výkonů regulačního stupně vycházejícího z předběžného a detailního výpočtu je cca 15 %. Nad rámec zadání diplomové práce student pevnostně kontroloval axiální závěs posledního stupně NT části. I přes drobné výtky pokládám práci za zdařilou a doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 91577