PAVLA, J. Design vysokozdvižného vozíku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.

Zvonek, Miroslav

Pro design je důležité i hodnocení designérských kvalit práce: řešení modelu - B, úroveň tvarové kultivace - B, barevnost navrženého designu - B a grafická úprava výkresů – B. Diplomant řešil návrh vysokozdvižného vozíku, prezentuje řešení využívající stávajících technologií, které kombinuje v novém kontextu pro zlepšení vlastností vozíku zejména v oblasti ergonomie a komfortu obsluhy. Design respektuje funkční požadavky a vychází z navržené konstrukce využívající současné poznatky v této oblasti. Diplomová práce splňuje všechny body zadání a obsahuje vlastní závěry k tématu design vysokozdvižného vozíku.

Zdařil, Zdeněk

Design vysokozdvižného vozíku je poměrně obtížné téma, které zdánlivě neskýtá velký prostor k inovaci. Jak však vyplývá již z autorovy rešerše, existuje v tomto sortimentu již mnoho designově zajímavých realizací. Komplexnost řešení a zodpovědný přístup autora je patrný už v analytické části práce. Nejlépe je zpracována kapitola 6- konstrukčně-technologické řešení. Celkově lze konstatovat, že textová část projektu je fundovaná a je psána srozumitelně a věcně. Autor vsadil na nové technické řešení podpořené decentní formou s propracovaným detailem. Stěžejním inovačním bodem je optimalizace polohy těžiště. Je docílena posunem břemene i s kabinou. Jistým hendikepem tohoto zajímavého technického konceptu je fakt, že k optimalizaci polohy těžiště dochází v podélném směru. V příčném směru však dochází k mírnému zhoršení stability zvýšením polohy těžiště. Přesunem kabiny s obsluhou je mírně negativně ovlivněna energetická bilance soustavy. Přesto oceňuji autorovu snahu o netradiční konstrukci a adekvátně volený design s citlivě aplikovaným barevným členěním a grafikou.Vzhledově pozitivně působí profilace nosníků kabiny. Model i doprovodná grafická dokumentace vykazuje výbornou úroveň. Práce jako celek splňuje cíl vytyčený zadáním a doporučuji aby byla připuštěna k obhajobě. Navrhuji hodnotit známkou B.

eVSKP id 89114