DUSBABA, M. Návrh a realizace výroby konstrukce zubní náhrady [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.

Sedlák, Josef

Posuzovaná diplomová práce je zpracována v souladu se zadáním na výborné úrovni. Práce se mimo jiné zabývá zejména návrhem konstrukce zubní náhrady s využitím CAD aplikace, její výrobou pomocí pětiokého obráběcího centra a nezbytným dokončovacím operacím. Teoretická část práce je zaměřena na charakteristiku a rozbor materiálů, které jsou aplikovatelné pro výrobu konstrukcí zubních náhrad. Praktická část práce se zabývá digitalizací (intraorální skener Trios) části ústní dutiny pacienta v místě zhotovované zubní náhrady, počítačovým modelováním v CAD aplikaci (3shape dental systém – DentalDesigner 2015), reálnou výrobou (pětiosé obráběcí CNC centrum DMG Ultrasonic 20) a dokončovacími operacemi (nanášení jednotlivých vrstev dentální keramické hmoty, jejich vypalování v peci a dentálním barvení), které vedly k finální podobě konstrukce zubní náhrady. Práce je ukončena diskusí, která zhodnocuje dosažené výsledky z praktického hlediska od zavedení samotného dentálního implantátu až po aplikaci zhotovené konstrukce zubní náhrady do ústní dutiny pacienta, včetně všech jejich úskalí. Takto zhotovená chybějící část chrupu byla následně aplikovaná na implantát pacienta (autora práce) do ústní dutiny. Posuzovaná diplomová práce je zpracována v souladu se zadáním na výborné úrovni. Diplomant získával potřebné informace a podklady na pravidelných konzultacích nejen ve škole, ale převážně ve firmě ZrO2 s.r.o. a akreditované zubní laboratoři Eurodent. Získané informace maximálně zužitkoval v předložené práci. Po grafické stránce je práce zpracována rovněž na výborné úrovni. Podklady potřebné pro svoji práci diplomant čerpal z literárních, odborných a elektronických zdrojů, o které se také opírá. Při řešení diplomové práce postupoval diplomant správně. Prezentované výsledky jsou přesvědčivé a jsou přehledně uspořádány pomocí obrázků a tabulek. Práce je přehledná a srozumitelná. Z výše uvedených skutečností vyplývá, že diplomant splnil zadání v plném rozsahu, a proto doporučuji diplomovou práci k obhajobě.

Chladil, Josef

Práce splňuje zadání. Má vysokou úroveň zpracování po praktické i teoretické stránce. Doporučuji k obhájení.

eVSKP id 92577