KOČICA, M. Zpracování slitin mědi pomocí technologie selective laser melting [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.

Paloušek, David

Diplomová práce je na solidní úrovni a student prokázal schopnost samostatně řešit zadaný úkol. Realizované experimenty umožnily nalézt procesní parametry Cu slitiny a rozšířit portfolio materiálů pro technologii selective laser melting. Výsledky jsou v porovnání se zahraničními pracovišti na dobré úrovni a jsou dobře publikovatelné. Diplomovou práci doporučuji k obhajobě.

Šafka, Jiří

Předložená diplomová práce se zabývá zpracováním slitiny mědi pomocí technologie Selective Laser Melting (SLM). Cílem práce bylo najít procesní parametry s ohledem na optimalizaci těchto parametrů pro dosažení minimální porozity slitiny. Dílčím cílem bylo i určení mechanických vlastností zkoumané slitiny. Diplomová práce obsahuje 115 stránek (včetně obrázků, tabulek a příloh) a je vhodně rozčleněna do 7 kapitol včetně úvodu a závěru. Diplomant musel podrobně prostudovat odborné publikace od zahraničních autorů. Na získaném teoretickém základu navrhnout a provést testy, dle kterých byly hledány optimalizované parametry. Text práce má logickou stavbu, je vhodně doplněn obrázky a tabulkami a je srozumitelný. Práce svědčí o tom, že diplomant pronikl do hloubky problému a prokázal nejen dobré teoretické znalosti, ale i věcný přehled a schopnost analyzovat novou problematiku. Předložená diplomová práce splňuje v plném rozsahu zadání a diplomant přesvědčivým způsobem prokázal, že má schopnosti pro tvůrčí inženýrskou práci. Cíl práce byl splněn a závěry považuji za správné. Práce bude jistě sloužit jako východisko pro navazující materiálový výzkum v oblasti technologie Selective laser melting. Na tomto místě považuji za nutné konstatovat, že předložená práce značně přesahuje obvyklou úroveň a lze ji považovat za velmi kvalitní výzkumnou zprávu. K práci nemám závažnější připomínky. Diplomová práce splňuje požadavky na udělení akademického titulu Ing. Předloženou diplomovou práci doporučuji k obhajobě.

eVSKP id 92902