FRANC, V. Vývoj turbodmychadel spalovacích motorů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.

Řehák, Kamil

Bakalářská práce pojednává o Vývoji turbodmychadel spalovacích motorů. Student za účelem provedení rešerše daného tématu vyhledal a nastudoval velké množství zdrojů týkajících se této problematiky. V práci je popsán jak historický vývoj, tak i současný vývoj včetně možných budoucích směrů. Práce je napsána přehledně, avšak jednotlivé části na sebe ne vždy logicky navazují. V práci je minimum gramatických chyb. Student v rámci zpracování prokázal schopnost zpracovat téma na vysoké úrovni. Práci doporučuji k obhajobě.

Dlugoš, Jozef

Bakalárska práca sa zaoberá popisom turbodúchadiel, počas ich viac ako storočnej histórie a následnými modernými trendami, na ktoré súčasní výrobcovia turbodúchadiel reagujú. Práca by mala byť lepšie logicky usporiadaná. Jednotlivé kapitoly na seba nie vždy plynule nadväzujú a čitateľ sa v nich často stráca: - kapitola „1.2 Funkce radiálního turbokompresoru“ nepopisuje funkciu turbokompresoru, ale samotnej kompresorovej časti turbokompresoru. Nasledujúca kapitola rovnakej úrovne „1.3 Základy konstrukce turbodmychadla“ už popisuje jednotlivé časti turbodúchadla, avšak kompresor ako celok už nie je uvádzaný – popisované je iba kompresorové koleso. Niektoré uvedené informácie sú neúplné: - str. 16 „Difuzor se skládá ze dvou částí, jednu tvoří čelo kompresorové skříně, druhou příruba ložiskové skříně (CHRA)“. CHRA je skratka od Centre Housing Rotating Assembly a nie je to príruba ložiskovej skrine. - Str. 21 „Zatímco kompresorové kolo se upevňuje na hřídel maticí, turbínové kolo je s hřídelí pevně spojeno.“ Ako sa uvádza na nasledujúcej strane, kompresorové koleso môže byť upevnené aj bez matice za pomoci závitu v kolese samotnom. - Kapitola „3.1 Vymezení pojmů Supercharging, Turbocharging“ neobsahuje žiadne vymedzenie týchto dvoch pojmov. - Kapitola „Honeywell E-Boost“ obsahuje tvrdenie „Dle společnosti Honeywell, která je jedním z hlavních světových výrobcůturbodmychadel a průkopníkem této technologie“. Toto sa určite nachádza na reklamnom prospekte, ale za pravdivý výrok sa to považovať nedá. Je nutné si dávať pozor na prehlásenia typu „Přeplňování turbodmychadlem je nejekonomičtější a nejúčinnější ze všech způsobů přeplňování.“ Účinnosť preplňovania závisí na rôznych prevádzkových podmienkach, a preto predošlé tvrdenie nemusí byť vždy pravdivé. Takisto sa súčasnej inžinierskej komunite ešte nepodarilo vytvoriť dokonale vyvážený rotor, ako autor uvádza na str. 21. Napriek vyššie uvedeným nedostatkom práca pôsobí ucelene. Autor využil veľké množstvo informačných zdrojov a kvalitné obrázky. Práca spĺňa všetky požiadavky na záverečnú prácu bakalárskeho štúdia, a preto ju odporúčam k obhajobe.

eVSKP id 92130