POUL, J. Lamelový hydrogenerátor [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.

Klas, Roman

Bakalant se ve své práci zabýval návrhem lamelového hydrogenerátoru a pokusil se o základní CFD simulaci chodu tohoto hydrostatického převodníku. V úvodu nejprve zmínil základní vlastnosti objemových čerpadel, uvedl hlavní charakteristiky a nejdůležitější výpočtové vztahy. Posléze se detailně zaobíral samotnými lamelovými čerpadly tak, aby postihl přednostně používané konstrukce a objasnil jejich výhody a nedostatky. Hlavní část práce byla věnována samotnému návrhu lamelového hydrogenerátoru s tlakově vyváženým rotorem. Dle zadaných parametrů byly stanoveny hlavní rozměry hydrogenerátoru a byla uskutečněna i jednoduchá pevnostní analýza. V závěrečné části textu se poté autor práce zabýval základní CFD simulací pro rovinnou úlohu při uvažování zjednodušujících okrajových podmínek. Výsledky sice neodpovídají předpokladům, ale na vině jsou právě okrajové podmínky a nedostatky 2D geometrie s ohledem na velikost a umístění sacích a výtlačných kanálů. Všechna zjednodušení však byla volena i s ohledem na skutečnost, že bakalant neabsolvoval během studia žádný kurz zaměřený na osvojení znalostí práce s CFD softwarem a jedná se o jeho první zkušenost s tímto typem numerických simulací. Během řešení úkolu proto aktivně spolupracoval s vedoucím bakalářské práce. Zvolené téma si od autora vyžádalo podrobné studium literatury a kladlo důraz i na jeho samostatnou práci. V tomto ohledu byl velmi svědomitý, iniciativní a bohatě čerpal z dostupných pramenů. Úroveň bakalářské práce je proto velmi dobrá a lze ji použít jako účelný podklad pro další studium a navazující analýzu s využitím reálnějšího výpočetního modelu. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.

Jandourek, Pavel

Bakalářská práce poskytuje základní přehled informací o lamelových hydrogenerátorech. Úvodem je vypracována rešerše. V další části se autor zaměřuje na návrh geometrie a hlavních rozměrů lamelového hydrogenerátoru dle zadání. Zjednodušený návrh modelu hydrogenerátoru je podroben dvojrozměrnému stacionárnímu výpočtu. Seznámení se s CFD výpočtem hydraulického stroje považuji za největší přínos pro autora bakalářské práce. Autor prokázal, že se v dané problematice orientuje. Zadání práce bylo splněno a bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.

eVSKP id 92593