MAUER, M. Použití detonovaných nanodiamantů v oblasti tribologie [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.

Svoboda, Petr

Cíl bakalářské práce, kterým je zpracování literární rešerše současného stavu poznání v oblasti vlivu detonovaných nanodiamantů na tření, opotřebení a mazání byl splněn. Bakalářské práce (BP) je jasně formulována a návaznosti kapitol jsou zvoleny dle požadavků zadání. Autor provedl shrnutí současného stavu poznání. V dané oblasti BP analyzoval různé přístupy v použití detonovaných nanodiamantů a jejich vliv v oblasti tribologie. Poznatky z rešeršní části autor shrnul v diskuzi, kde je nastíněna také možnost využití nanodiamantů v průmyslu. Nutno podotknout, že student odvedl solidní kus rešeršní práce, jejíž přínos vidím zejména v rozboru článků z prestižních zahraničních časopisů. Předložená BP má nadprůměrnou úroveň a splňuje požadavky kladené na bakalářskou práci. Doporučuji proto k obhajobě a navrhuji hodnotit s výše uvedeným celkovým hodnocením "A".

Křupka, Ivan

Cíle práce byly splněny. Rozbor současného stavu poznání je zpracován pečlivě a podle mého názoru pokrývá odpovídajícím způsobem aktuální stav řešení daného problému. Jsou popsány vlastnosti nanodiamantů a uvedeny příklady aplikací s jejich dopadem na parametry mazaného kontaktu. V diskuzi jsou shrnuty výsledky těchto aplikací a uvedeny možné mechanismy, jimiž nanodiamanty mohou přispět k zlepšení tribologických vlastností mazaných kontaktů. Na závěr je zmíněna perspektiva dalšího využití nanodiamantů v této oblasti. Práce je zpracována na vysoké úrovni po grafické i stylistické stránce. Práce s literaturou je na dobré úrovni. Výhradu mám však k řazení citací, které by mělo být postupné od 1.

eVSKP id 92227