VAVERKA, P. Rešeršní studie náhrad kyčelního kloubu z hlediska opotřebení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.

Nečas, David

Cílem předložené bakalářské práce bylo zpracovat přehled současného stavu poznání v oblasti opotřebení náhrad kyčelního kloubu na základě odborné literatury s tím, že měly vyplynout jasné závěry s ohledem na vliv materiálu, průměru náhrady a velikosti průměrové vůle. Po uvedení historického vývoje v oblasti kloubních náhrad jsou představeny aktuálně používané materiály a implantované kombinace. Následuje přehled vybraných metod pro kvantifikaci opotřebení a popis některých komerčně dostupných simulátorů. Hlavní část práce potom rozebírá významné vědecké publikace, které se zabývaly kvantifikací opotřebení s ohledem na různé parametry. Student prodlužoval bakalářské studium, a proto měl na tvorbu práce prakticky dva roky. Přesto k jejímu zpracování přistupoval velice laxně, neplnil dohodnuté termíny a nosnou část práce vytvořil až v posledních týdnech před odevzdáním, aniž by finální verzi práce konzultoval s jejím vedoucím. I z toho důvodu jsou v práci občas neobratné netechnické formulace, stejně tak autor často využívá superlativů, jako příklad lze uvést „materiál vykazuje mnoho výborných mechanických charakteristik“. S postupujícím textem se také výrazně zvyšuje počet překlepů. Z formálního hlediska je třeba vytknout například absenci odkazů na některé obrázky. Přes svoji nespokojenost s přístupem studenta je třeba objektivně konstatovat, že cíle práce byly splněny a práce rovněž splňuje formální požadavky kladené na vysokoškolské kvalifikační práce, proto ji doporučuji k obhajobě s výsledným hodnocením C.

Vlastní přínos a originalita D
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry D

Ficza, Ildikó

Cieľom bakalárskej práce bol spracovanie poznatkov z oblasti opotrebenia náhrad bedrových kĺbov. Kapitola o súčasnom stave poznania vytvára dojem, že autor naštudoval dostatočné množstvo literárnych zdrojov. Prvá časť rešerše zaoberajúca sa popisom materiálov náhrad, metódami vyhodnotenia opotrebenia a simulátormi chôdze je prehľadná. V druhej časti rešerše autor podrobne popisoval poznatky z jednotlivých publikácií danej problematiky. Táto podkapitola pôsobí príliš rozdrobene a chýba jej stručnosť. Následná diskusia je napísaná na dobrej úrovni preto prácu doporučujem k obhajobe s výsledným hodnotením B.

eVSKP id 89141