CHVATÍK, Š. Asynchronní motory malého výkonu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2016.

Hájek, Vítězslav

Student Štěpán Chvatík zvolil a realizoval dobrý postup při zpracování tématu bakalářské práce. Tomu odpovídají také dobré výsledky řešení. Pravidelně konzultoval postup práce s vedoucím, přihlížel k případným připomínkám a doporučením. Bakalářská práce splňuje požadavky zadání v celém rozsahu a mohu ji doporučit k obhajobě.

94

Mach, Martin

Předložená bakalářská práce má rozsah 53 stran včetně dvou stran příloh, obsahuje úvod a šest kapitol včetně závěru. Neformálně lze práci rozdělit na tři části. První část se zabývá popisem způsobů získávání záběrného momentu u jednofázových asynchronních motorů. Druhá část je věnována teoretickému popisu návrhu jednofázového asynchronního motoru. V třetí části práce je proveden analytický výpočet vlastností konkrétního jednofázového asynchronního motoru s trvale připojeným kondenzátorem a získané výsledky jsou porovnány s výsledky laboratorního měření skutečného motoru. V práci se vyskytuje několik překlepů a prohřešků proti typografii. Některé z obrázků by mohly mít lepší kvalitu, viz např. str. 28. Na str. 46 se píše o výkonu naprázdno, autor zřejmě zaměnil výkon a příkon. Při určování mechanických ztrát ze zkoušky naprázdno autor použil všechny měřené body, včetně těch, které v kvadratických souřadnicích neleží na přímce, viz str. 47. Body, které neleží na přímce, jsou ovlivněny přesycením magnetického obvodu a bylo by vhodnější je vynechat, protože při určování mechanických ztrát způsobují chybu. Na str. 48 autor vypočítal výkon motoru jako příkon mínus ztráty ve vinutích, v železe a mechanické ztráty. To není vhodný postup, autor neuvažoval dodatečné ztráty a výkon motoru mohl určit přímo z naměřeného momentu a otáček. Pomocí takto nevhodně určeného výkonu dále počítá účinnost motoru. Práce splnila všechny body zadání. Práci doporučuji k obhajobě.

90

eVSKP id 91259