LOVIŠKA, M. Autentizace pomocí tokenu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2016.

Franek, Lešek

Pracovní úsilí studenta bylo poměrně nerovnoměrné a někdy měl problém s komunikací. Po dohodnutí pravidelných kontrol pokroku v práci se situace zlepšila. Student dokázal pracovat zcela samostatně a veškeré informace si dohledat. V průběhu práce se student setkal s potížemi v podobě nekompatibility uvedeného tokenu s některými verzemi OpenSSL knihovny. Tento problém se mu podařilo odstranit změnou Linuxové distribuce s novější verzí této knihovny. Student úspěšně prozkoumal možnosti příslušného tokenu a vytvořil postupy, které bude možné aplikovat při reálném použití. Jedním z mála nedostatků je poměrně stručné odzkoušení autentizace do webového rozhraní, kdy student sice splnil tento bod zadání, ale velmi minimalisticky.

78

Šťastný, Ladislav

Cieľom tejto bakalárskej práce využitie predloženého tokenu pre autentizáciu. Po formálnej stránke je práca dobre logicky členená a prispieva k porozumeniu práce. Autor sa najskôr správne zameral na pochopenie problematiky spojenej s kryptografiou, autentizáciou a bezpečnostnými tokenmi a až potom riešil jeho využitie. Pri využití rieši otázku možného poškodenia/zálohovania tokenov, využitia tokenu certifikačnou autoritou, generovania koreňového certifikátu a archivácie kľúčov. Kapitola pojednávajúca autentizáciu tokenom do webového rozhrania je však veľmi skromná a zaslúžila by si lepšie vysvetlenie vrátane popisu možných úskalí. Prácu považujem za stredne náročnú a odporúčam k obhajobe s navrhovaným hodnotením 82/B.

82

eVSKP id 94549