POLÁCH, M. Zabezpečení operačního systému Linux [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.

Vymazal, Michal

Diplomant požadované zadání splnil v celém rozsahu. Při řešení práce prokázal značnou studijní aktivitu a samostatnost. Z formálního hlediska práce obsahuje pouze drobné chyby. Studenta chválím za systematičnost řešení zadání a za pracovitost.

Splnění zadání A 45/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 20/20
Formální zpracování práce C 15/20
Využití literatury A 10/10
90

Vychodil, Petr

Student Bc. Milan Polách se ve své práci měl zabývat problematikou zabezpečení operačního systému linux. Práce je na dobré odborné úrovni. Autorovi se podařilo vytvořit funkční aplikaci s přehledným grafickým rozhraním i nápovědou, nacházející uplatnění u začínajících uživatelů linuxu. Za úvahu by stálo vytvořit propracovanější detekci průniku do systému. Vyvíjená aplikace řeší i otázku nedostatku programů podobného typu pro IPv6. Práce po odborné stránce na dobré úrovni. Bylo by vhodné uvést přehled nejběžnějších síťových útoků a možnosti jakými program tyto útoky aktivně řeší. Stejně jako přehled dalších v současné době rozšířené alternativní firewally. V interpretaci výsledků se autor dopustil nepřesnosti (Obr. 4.4 - Nastavení pravidel IPv4 a IPv6) v obrázku o IPv6 není zmíňka. Potom výběr základních (přednastavených) protokolů, kde chybí opravdu ty základní jako například dns je neuvážené, dále pak shrnutí portů 80,443 pod jeden protokol HTTP mi přijde nelogické a spíše na škodu. Autor neuvádí přesný způsob měření zpoždění po aplikování pravidel (str. 47, kapitola 4.4.2) Po formální stránce práce vykazuje dobrou úroveň. Bohužel však i některé stylistické chyby: - samostatně stojící písmena na koncích řádků - chybějící křížový odkaz (str.22) - některé překlepy - nevhodně uváděné zdroje u výčtových typů (str. 21-23) Celkově práci navrhuji klasifikovat známkou A, 90 bodů

Splnění požadavků zadání A 18/20
Odborná úroveň práce A 47/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse B 17/20