KOSAŘOVÁ, Z. Ekonomické vyhodnocení implementace MES systému ve výrobním procesu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2016.

Juřica, Pavel

Bakalářská práce je zpracována po obsahové i po formální stránce zcela nadstandardním způsobem. Práce vykazuje hlubší pochopení řešené oblasti. Návrhová část vychází z výsledků provedených analýz. Řešení je adekvátní a práci hodnotím jako velmi přínosnou. Oceňuji také cílevědomost studentky a proaktivní přístup při zpracování závěrečné práce. Práci doporučuji k obhajobě. Otázka k obhajobě: Jaké problémy se mohou vyskytnout při zavedení MES systému v podniku?

Splnění stanovených cílů A Cíle práce byly splněny.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A Jednotlivé části práce jsou vzájemně propojeny a navazují na sebe.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A Interpretační schopnost výsledků analýz potvrdila autorka v návrhu řešení.
Praktická využitelnost výsledků A Navržené řešení je možné a také vhodné aplikovat do praxe.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A Jazyková úroveň práce je na vysoké úrovni. Použitá terminologie byla definována v teoretické části práce. Text je vhodně doplněn grafy, tabulkami i obrázky.
Práce s informačními zdroji, včetně citací A V práci se vyskytují přímé i nepřímé citace. Použitá literatura je vhodně zvolena.

Petržela, Jakub

Bakalářská práce se zabývá implementací MES systému a následné posouzení ekonomických i mimoekonomických faktorů ve vybraném podniku. Úkolem autora bylo nejprve provést analýzu dílčích oblastí výroby a na základě příslušného vyhodnocení implementovat MES systém pro zvolenou oblast. V rámci konkrétní oblasti byla vybrána optimalizace časů přestavby výrobní linky nápravových pružin. Implementací MES dochází ke zvýšení produktivity výrobního procesu, respektive snižování výrobních nákladů. Autor cíl splnil a dokázal předložit vypovídající kalkulaci o možné úspoře. Kromě samotné ekonomické úspory jé důležité také zohlednit zefektivnění vazby mezi plánováním a výrobním procesem. Posuzovaná práce je přehledně rozdělena do jednotlivých částí, které logicky vyplývají z cíle práce. Jako zajímavý poznatek se jeví jednotlivé časové snímky přestavby výrobní linky před a po implementaci MES. Např. zautomatizování přebírání parametrů vinuté pružiny může být pro podnik časovou úsporou, ale bylo by dobré zvážit také kvalitativní stránku věci. Autor prokazuje pokročilejší stylistické znalosti a psanému projevu není téměř co vytknout. Práce splňuje všechny stanovené cíle a osobně jí hodnotím jako zdařilou. Práci doporučuji k obhajobě s výslednou známkou – A.

Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji A